کد خبر: ۴۱۴۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
حجت الاسلام سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با هم اندیشی با اشاره به وظائف گروههای شرکت کننده در انتخابات بخشی از شرایط نماینده کارآمد و اصلح را بیان نمود.

 هم اندیشی:علاوه بر اعلام وجود جبهه متحد و جبهه پایداری که تا حدودی در بین آحاد جامعه مواضع آنها روشن شده بود جبهه ها و گروه های دیگری تحت پرچم اصولگرایی اعلام موجودیت کردند. شما این امر را چگونه ارزیابی می کنید؟

 حجت الاسلام سالک: اولا تلاش حضرت آیت الله مهدوی و حضرت آیت الله یزدی که از فروردین سال 89 تا الآن مبنی بر این بود که جبهه اصولگرایی در یک دایره وسیعی وحدت کلمه و رویه در قالب یک لیست واحد پیدا کنند.

ولی با گذشت زمان و مذاکرات متعدد و به دلایل دیگر این اتفاق نیفتاد. بنابراین نکته ای که مطرح است یکی دایره اصولگرایی است که گروههای و جبهه های مختلف در همین دایره هستند.

نکته دوم با توجه به اعلام موجودیت برخی از جبهه های اصولگرایی موضوع مهم چند مطلب است.

یک: مشارکت مردم با اطلاع رسانی توسط جبهه ها برای حضور حداکثری پای صندوقهای رای که این خواسته مقام معظم رهبری حفظه الله است.

دوم رقابت سالم است. با وجود جبهه های متعددی که الآن مطرح است، یک رقابت سالم با رعایت اخلاق انتخاباتی یعنی پرهیز از هرگونه تخریب و تضعیف و بلکه معرفی افراد و شخصیت هایی که جبهه هادارند عمل کنند و توجه به این مسئله داشته باشند.

نگرانی که ما در این مسئله داریم تعدد این لیستها مو جب سرگردانی و دغدغه مردم خواهدشد. و لذا مردم هستند که بایستی انتخاب کنند. و مطمئن هستیم با هوشیاری و بصیرتی که مردم دارند انتخاب خوب و اصلحی را خواهند داشت.

نکته بعد سلامت انتخابات است. یعنی حفظ آراء مردم به عنوان یک امانت در یک فضای سالم.

 و بالاخره امنیتی که بایستی در حین انتخابات حاکم باشد.

جبهه ها در ایجاد یک آرامش در شأن جمهوری اسلامی میتوانند نقش اساسی داشته باشند. این آرامش و امنیت به مردم قدرت تصمیم گیری را در انتخاب اصلح خواهدداد.

بی تردید مردم به معیارهایی که امام خامنه‌ای مطرح می‌فرمایند توجه اصلی و ویژه ای دارند. و با انتخاب آن معیارها، مصداقش را که انتخاب اصلح است انشاء الله صورت خواهند داد.

و این برای ایجاد یک مجلس قوی، سالم، متدین، متخصص، اصولگرا، سینه چاک ولایت و حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی که از اوجب واجبات است لازم است.

 

هم اندیشی: منظور شما این است که مردم نظر به معیارها داشته باشند نه به گروه ها؟

 حجت الاسلام سالک: بی تردید مردم نگاه به محوریت حاکمیت دینی خواهند کرد و با توجه به این لیست‌ها تعیین مصداق خواهند نمود.

هم اندیشی: شرایط نماینده کارآمد و اصلح از نظر شما چیست؟

 حجت الاسلام سالک: مسئله اول بحث تقوی فردی است که در تقوی جمعی خودش را نشان دهد.

نکته دوم صداقت و اخلاص در عمل است یعنی هم در مسیر قانون گذاری هم در نظارت و هم در ارتباط با مردم

سوم اینکه پیگیر مطالبات رهبری و مردم باشند.

دیگر اینکه سابقه خوبی در بین مردم داشته باشند. باصطلاح در مسیر اندیشه های سیاسی و فرهنگی صراط مستقیم را در طول انقلاب اسلامی طی کرده باشند. نه گاهی به این سمت و گاهی به آن سمت باشند.

کسانی که در مسیر سیاسی متزلزل بودند و خطر آفرینی کردند اگر به مجلس وارد شوند و صاحب اختیاراتی شوند این حرکت را دنبال خواهند کرد و این به نفع نظام نیست.معنی این پرهیز از وابستگی به سرمایه دارها و صاحبان قدرت است.

و از طرفی توجه به جریانات داخلی یعنی فتنه و انحراف داشه باشند و در مقابل آن اعلام موضع صریح و شفاف داشته باشند.

نکته بعد علاوه بر آن معیارهایی که در نظارت هست و در فیلتر شورای نگهبان لحاظ شده است التزام به نظام و دفاع از ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی و تلاش برای حفظ وحدت بین مردم در انتخابات آینده از نکات مهم نمایندگان و کاندیداهای اصلح است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها