کد خبر: ۴۱۳۲۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
رئیس سابق مرکز رسانه‌های برخط وزارت ارشاد گفت: دولت به دلیل اینکه دستاورد بارزی در زمینه اقتصادی و حتی در زمینه برجام نداشته است، رقابتهای انتخاباتی را به بحثهایی در رابطه با آزادی اجتماعی معطوف خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ستاد خبری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، سید محمد‌رضا اصنافی امروز در حاشیه چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی و در نشست آسیب‌شناسی شبكه‌های اجتماعی اظهار كرد: آن چیزی كه در موضوع رقابت‌های انتخاباتی در فضای مجازی مطرح است این است كه تمام جریانات سیاسی زمین مبارزاتی خود را به سمت نقاط قوت خود و نقاط ضعف رقیب خواهند برد به طور مثال دولت به دلیل اینكه دستاورد بارزی در زمینه اقتصادی و حتی در زمینه برجام نداشته است، رقابتهای انتخاباتی را به بحثهایی در رابطه با آزادی اجتماعی معطوف خواهد كرد.

وی با اشاره به عدم توفیق رسانه‌ها در تغییر رویكرد سیاسی غالب مردم جامعه خاطرنشان كرد: رسانه‌ها توان تغییر رویكردهای كلان سیاسی در جامعه را ندارند و تنها می‌توانند افرادی را كه به طور مثال قصدی برای حضور در انتخابات ندارند را ترغیب به شركت در انتخابات كنند كه این گروه از جامعه نیز تاثیرگذاری چندانی در نتیجه انتخابات نخواهند داشت.

رئیس سابق مركز رسانه‌های برخط وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی  ادامه داد:‌ در انتخابات اخیر مجلس، اگر تلگرام می‌توانست نظر  مردم مشهد را در برای رای دادن به لیست امید در استان خراسان جلب كند نتیجه انتخابات به گونه دیگری رقم می‌خورد.

اصنافی با اشاره به مفهوم شبكه اجتماعی در دوره‌های مختلف تاریخ گفت: در زمان مبارزات علیه رژیم پهلوی، مساجد به عنوان نوعی شبكه اجتماعی عمل می‌كردند كه تمامی تصمیمات اساسی را كه توسط بزرگان انقلاب گرفته می‌شد به توده مردم انتقال می‌دادند كه نتیجه آن در نهایت باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش شبكه‌های مجازی محبوب در جریان‌سازی سیاسی در جامعه یادآور شد: تلگرام و توئیتر در اثرگذاری در اذهان عمومی می‌توانند موثر باشند؛ تلگرام از طریق به اشتراك‌گذاری شایعات و توئیتر با استفاده از تیكه‌پراكنی‌های سیاسی توسط كاندیدا این كار را انجام می‌دهد.

اصنافی ادامه داد: فرم جملات به كار رفته در توئیتر مختصر اما با اثرگذاری بالاست؛ نقطه شروع استفاده از عباراتی به فرم عبارات توئیتر در مناظرات ریاست جمهوری سال 92 بود كه در آن كاندیدا در فرصت‌های كوتاه چند دقیقه‌ای كه در اختیار داشتند به جای بیان برنامه‌های انتخاباتی خود به مطرح كردن برخی مسائل حاشیه‌ای علیه رقبای خود پرداختند كه این نوع مناظره در علم رسانه نوعی جنایت رسانه‌ای به شمار می‌رود.




اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها