کد خبر: ۴۱۲۸۵
زمان انتشار: ۲۱:۱۲     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
طرح پیش فروش سکه به صورت 4 و 6 ماهه که دو هفته ای می شد مسکوت مانده بود از هفته جاری قرار است 8 ماهه انجام شود.

بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه که در بحبوبه افزایش قیمت ارز و قیمت جهانی طلا روند رو به رشدی را تجربه کرده بود اقدام به طرح پیش فروش به صورت 4 و 6 ماهه همراه با افزایش نرخ سود سپرده کرد.

طرح پیش فروش سکه در مدتی کوتاه نه تنها سبب ترکیدن حباب 350 هزار تومانی سکه شد بلکه قیمت هر گرم طلا را نیز کاهش داد.

اما در پی افزایش تقاضای سکه این بار بانک مرکزی اقدام به توقف طرح پیش فروش سکه برای دوره 4 ماهه کرد.

این در حالی است که هفته گذشته مسئولان این بانک از طرح واگذاری سکه به کارمندان به جای عیدی خبر داده است.

سیاست جدیدی که به اعتقاد برخی، نمی تواند نظر کارمندان را برای خرید جلب کند و با تردید هایی برای کارمندان نیز همراه است.

هر چند پیش فروش سکه به کارمندان تا حدودی می تواند بازار را متاثر کند اما نباید فراموش کرد که با توجه به نزدیک شدن روزهای عید اهالی بازار طلا و سکه انتظار رشد قیمت ها را نیز دارند.

مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی امروز با اشاره به توقف طرح پیش فروش 6 ماهه سکه از پیش فروش سکه به صورت هشت ماهه در هفته جاری خبر داد.

عباس کمره ای با بیان آن که در هفته جاری پیش فروش سکه به صورت شش ماهه انجام نمی شود، اظهار داشت: نرخ سکه پیش فروش 8 ماهه در هفته جاری 5 میلیون و 989 هزار ریال است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش فروش 6 ماهه سکه به طور کلی متوقف شده است، گفت: تصمیم گیری در مورد نحوه پیش فروش به صورت هفتگی و پس از پایش وضعیت انجام می شود و بر همین اساس در هفته جاری پیش فروش شش ماهه نخواهیم داشت.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی در مورد دلیل توقف فروش سکه با زمان تحویل 4 ماهه و 6 ماهه گفت: بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که وضعیت پیش فروش سکه ها با توجه به امکانات و تعهدات بانک مرکزی صورت می گیرد.

به گفته کمره ای، پیش فروش هشت ماهه با نرخ مذکور از امروز تا پایان هفته (چهارم اسفند ماه) در شعب بانک ملی انجام می شود.

جال باید منتظر ماند و دید در این روزهای پایانی سال سیاست جدید پیش فروش 8 ماهه در کنار واگذاری سکه به کارمندان تا چه حد خواهد توانست آرامش نسبی بازار را حفظ خواهد کرد ؟ و آینده قیمت ها در سال جدید با ورود 8 میلیون سکه چگونه خواهد بود؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها