کد خبر: ۴۱۲۳۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
شاگردان پرویز مظلومی با شکست قاطعانه تیم فوتبال الاتفاق عربستان سعودی جواز حضور در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند تا در مرحله گروهی این بازی‌ها به همراه تیم‌های سپاهان، پرسپولیس به عنوان نمایندگان ایران با سایر تیم‌های باشگاهی قاره آسیا به رقابت بپردازند.

به گزارش رجانیوز، آبی‌های پایتخت که در حضور بیش از 70 هزار نفر در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم فوتبال الاتفاق رفتند، از همان دقایق ابتدایی بازی فشار بیش از اندازه‌ای به خط دفاعی تیم فوتبال الاتفاق وارد کردند تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ در غیاب سرمربی خود دقایق طاقت فرسایی پشت سر بگذارند.

بازیکنان استقلال که می‌دانستند تنها پیروزی می تواند حضور آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کند، با ارسال توپ از کناره‌های زمین مهاجمان خود را به خوبی تغذیه کردند تا آرش برهانی و يرکوویچ دروازه الاتفاق را باز کنند.

مدافعان الاتفاق که انتظار چنین فشاری را نداشتند، با سراسیمگی حملات پرشمار بازیکنان استقلال را دفع کردند اما بازیکنان استقلال بدون توجه به این مساله، حملات خود را روی دروازه تیم میهمان ادامه دادند تا نماینده عربستان به شدت تحت فشار قرار گیرد.

برهانی و یرکوویچ با فرارهای تند و تیز خود دروازه الاتفاق را بارها تا مرز فروپاشی بردند اما واکنش به موضع دروازه‌بان الاتفاق مانع از باز شدن دروازه این تیم شد اما مقاومت دروازه‌بان الاتفاق بی نتیجه بود، چرا که در دقیقه 37 بازی، مهاجم تیم فوتبال استقلال روی ارسال زیبای علی حمودی موفق شد توپ را به قعر دروازه الاتفاق بفرستد و نام یرکوویچ به عنوان نخستین گل‌زن استقلال در این بازی حساس به ثبت برسد.

پس از این گل، بازیکنان استقلال برای تثبیت پیروزی برابر الاتفاق عربستان، بار دیگر حملات خود را روی دروازه این تیم افزایش دادند اما حملات استقلال با خوش اقبالی تیم فوتبال الاتفاق مواجه شد تا بازی در نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد.

در نیمه دوم این دیدار، تیم فوتبال الاتفاق در ابتدا باز هم فشار بی امان مهاجمان استقلال را کنترل کرد تا مانع از باز شدن دروازه‌اش براي دومين بار شود، اما بازیکنان استقلال که در اندیشه گلزنی مجدد در این بازی بودند، براي لحظاتي از دفاع سفت و سخت غفلت كردند و به بازیکنان میهمان اجازه دادند به سمت دروازه سید مهدی رحمتی پیش‌روی کنند تا الاتفاق با یک ضربه غافل‌گیر کننده، تک گل استقلال در نیمه نخست را جبران کنند.

در عين حال، پس از گل‌زنی الاتفاق، استقلالی‌ها برای جبران گل به سمت دروازه الاتفاق حمله کردند که این هجوم‌هاي پي در پي برای استقلالی‌ها نتیجه خوبي در پي داشت و شاگردان مظلومی در 15 دقیقه توفانی موفق شدند با گل‌هاي خسرو حیدری و آرش برهانی دروازه الاتفاق را باز کنند تا سکوهای ورزشگاه آزادی، پر از شادی شود.

شاگردان برانکوي غايب که تصور نمی‌کردند در 15 دقیقه، دو گل پياپي از استقلالي‌ها دریافت کنند، در ادامه اين ديدار با ارائه بازی احساسی به سمت دروازه حريف پیش‎روی کردند تا شاید نتیجه را تغییر دهند اما دفاع بی اشتباه بازیکنان خط دفاعی استقلال مانع از گل‌زنی نماينده عربستان سعودي شد.

استقلالی‌ها در دقایق پایانی بازی هم فرصت گل‌زنی مجدد را در اختیار داشتند اما تك‌روي بازیکنان استقلال مانع از اين اتفاق شد. آرش برهانی یکی از سه گل‎زن استقلال در این بازی، در یک موقعیت عالي و تک به تک، نتوانست گل دوم خود و گل چهارم تيمش را به ثمر برساند تا در نهايت الاتفاق عربستان در روزي كه سرمربي كرواتش به‌دليل بدهي مالياتي مانده از زمان سرمربي‌گري‌اش در تيم ملي ايران، به كشورمان سفر نكرد و با كنترل از راه دور، تيمش را هدايت مي‌كرد، با سه گل از ايران بدرقه و به تعبير بهتر، نماينده سعودي تحقير شود.

استقلال ايران با برتري 3 بر يك برابر الاتفاق عربستان به مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا صعود كرد تا با نسف قارسي ازبكستان، الجزيره امارات و الريان قطر هم‌گروه شود. ديدارهاي مرحله گروهي از اسفند سال جاري آغاز خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها