کد خبر: ۴۱۱۹۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
جدیدترین تحولات بحرین
شماری از تظاهرات‌کنندگان بحرینی موفق شدند با وجود محاصره شدید میدان اللؤلؤه (شهدا) توسط نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه خود را به این میدان برسانند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرآة البحرین، شماری از  تظاهرات‌کنندگان بحرینی امروز موفق شدند، با وجود سرکوب‌ها و تدابیر شدید امنیتی نیروهای آل‌خلیفه خود را به میدان "اللؤلؤه" برسانند.

از سوی دیگر منابع بحرینی از ورود زره‌پوش‌های نظامی رژیم آل‌خلیفه و آل‌سعود به شهر "جد حفص" خبر دادند.

این منابع همچنین تاکید کردند که در بیشتر خیابان‌های منامه، پایتخت بحرین ترافیک شدیدی به چشم می‌خورد که دلیل آن تلاش تظاهرات‌کنندگان بحرینی برای رسیدن به میدان "اللؤلؤه" در مرکز این شهر است.

در شهر "الدیه" هم نیروهای رژیم آل‌خلیفه با پشتیبانی نظامیان اشغالگر سعودی به منازل مسکونی این منطقه حمله‌ور شدند.

از سوی دیگر بالگردهای نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه با همدستی و پشتیبانی  آل‌سعود امروز نیز با پرواز در ارتفاع پایین تلاش کردند، تظاهرات‌کنندگان بحرینی را متفرق کنند و مانع از رسیدن آنها به میدان اللؤلؤه شوند.

نیروهای آل‌خلیفه برای مقابله با تظاهرات‌کنندگان و ممانعت از رسیدن آنها به میدان اللؤلؤه به سوی آنها گاز اشک‌آور و سمی شلیک کرده و آنها را با گلوله هدف قرار دادند.

بازگشت مردم بحرین به میدان اللؤلؤة پس از فراخوان جنبش ائتلاف 14 فوریه بحرین صورت می‌گیرد. ائتلاف 14 فوریه با دادن فراخوانی از مردم این کشور خواسته بود، با برگزاری تظاهرات‌هایی در مناطق مختلف بحرین خود را به میدان اللؤلؤة برسانند.

ائتلاف 14 فوریه بحرین هدف از تجمع بحرینی‌ها در میدان اللؤلؤة را اصرار و پافشاری بحرینی‌ها جهت آزاد سازی کشور خود از چنگال رژیم آل‌خلیفه و اشغالگری رژیم سعودی اعلام کرده بود.

عبدالرئوف الشایب در این‌باره گفت که روحانیون، جوانان و آزادگان بحرینی در درخواستی فوری از مردم خواسته‌اند، از بازگشت به خانه ممانعت کنند و همچنان با ماندن در صحنه خود را به میدان اللؤلؤة برسانند.

الشایب در ادامه با اشاره به اینکه اعتراض‌ها در بحرین ملی و مردمی است و در آن همه مردم اعم از شیعه و سنی در آن شرکت دارند تاکید کرد که مردم بحرین خواهان برکناری رژیم دیکتاتوری، سرکوبگر و جنایتکار آل‌خلیفه هستند.

این درحالی است که منابع خبری بحرین از به شهادت رسیدن دو شهروند بحرینی و بازداشت ده‌ها نفر دیگر طی ساعات گذشته در این کشور خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها ، حاج "منصور سلمان حسن"، شهروند بحرینی بر اثر استنشاق گازهای سمی و اشک‌آور به محل سکونتش در روستای مرکوبان از توابع جزیره الستره جان خود را از دست داد.

شهید حسن 58 ساله که بر اثر استنشاق گازهای سمی و اشک‌آور شلیک شده توسط نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه دچار حالت خفگی شدید شده بود، به علت ممانعت مزدوران آل‌خلیفه از رساندن وی به بیمارستان به شهادت رسید.

از سوی دیگر مردم بحرین پیکر شهید "حسین البقالی" جوان 19 ساله بحرینی از ساکنان شهر "جدحفص" را نیز که طی 24 ساعت گذشته به شهادت رسیده بود، تشییع کردند.

نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه برای متفرق کردن مراسم تشییع به استفاده گسترده از گازهای سمی و اشک‌آور روی آوردند. حسین البقالی بر اثر حمله نیروهای آل‌خلیفه و شلیک گلوله‌های اشک‌آور و سمی و همچنین پلاستیکی دچار سوختگی شدید شده بود و به علت شدت جراحات به شهادت رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها