کد خبر: ۴۱۱۶۸
زمان انتشار: ۰۰:۵۹     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
اعضای بدن در همه حال برای بدن بسیار مهم هستند و فرقی نمی کند در چه قسمتی در حال خدمت رسانی هستند. اما برخی از اعضا برای انسان حیاتی تر هستند.
مشرق، کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن است و بسیاری از دکتران بر این اعتقاد هستند که کبد به نوعی مهم ترین عضو بعد از قلب است.

در اینجا سعی داریم تا حقایقی را در مورد این بخش بسیار مهم از بدن به شما بگوییم:

*کبد وظیفه دارد تا آهن را در بدن شما نگه داری کند و در مواقع لازم این آهن ذیخره شده را به بدن شما تزریق می کند.همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را نیز در خود ذخیره می کند. در صورت نبود کبد شما دیگر انرژی لازم برای بلند کردن اجسام را نداشتید.

*یکی از مهمترین نقش های کبد در هنگام هضم غذا است جایی که این عضو با ایجاد موادی به کمک دستگاه گوارش شما می آید و باعث می شود تا هضم راحتی داشته باشید پس بدون این عضو غذا خوردن تا حدی بیهوده بود زیرا هضم درستی نداشت.

*از دیگر وظایف کبد این است که در مقابل سمومی که وارد بدن می شوند عکس العمل نشان می دهد و از تاثیر گذاری آن ها تا حدی جلوگیری می کند. از این سموم می توان به نوشیدنی های الکلی اشاره کرد که برای بدن مضر هستند. در صورت نبود کبد این نوشیدنی ها می توانند انسان را از بین ببرند.



*کبد به مانند یک باتری رفتار می کند و انرژی را در بدن شما ذخیره می کند و در هنگام نیاز به بدن شما آن را تزریق می کند. کبد این انرزی را از شیرینی جات و مواد کربوهیدراتی که مصرف می کنیم بدست می آورد و در خود ذخیره میکند. بدون کبد شاید در برخی اوقات سطح قند خون ما افت شدیدی پیدا می کرد و ما به کما می رفتیم.

*یکی از کارهایی که کبد انجام می دهد به قبل از تولد ما بر می گردد جایی که قبل از به وجود آمدن قلب کبد خون تولید می کرد و باعث شده است تا ما زنده بمانیم.

*کبد می تواند از موادی که ما تغذیه می کنیم پروتئین ایجاد کرده و باعث می شود تا بدنی سالم داشته باشید و همین پروتئین به رشد شما نیز فراهم می کند.بدون کبد شما به درستی رشد نمی کردید.

*یکی از وظیفه های کبد این است که دود های مضر را در بدن شما تا حد امکان تصفیه می کند. این دودها ممکن است از طریق سیگار یا هوای آلوده وارد بدن شما شده باشند. بدون کبد ممکن بود تا شما به وسیله این دودها بمیرید.



*اما این نکته را حتما یه بار تجربه کرده اید این وظیفه کبد در هنگام ایجاد زخم ها به سراغ شما می آیند. وقتی شما زخمی می شوید این کبد است که خون را در محل زخم لخته می کند وبدون کبد شما تا سر حد مرگ خونریزی می کردید.

*یکی دیگر از مهمترین وظایف کبد این است که شما را در مقابل میکروب ها محافظت می کند. کبد تا حد توانش با میکروب ها می جنگد و آن ها را از بین می برد یا اینکه ضعیف می کند و به سلامت شما کمک می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها