کد خبر: ۴۱۰۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
روزنامه تایمز چاپ لندن در گزارشی از اوضاع حاکم بر مناطق شرقی شیعه‌نشین عربستان نوشت که رژیم حاکم بر عربستان سعودی خواسته‌های شهروندان شیعه خود را با زره‌پوش‌های ضد شورش پاسخ می‌دهد.

  به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی راصد، روزنامه تایمز لندن امروز در گزارشی از خبرنگار خود که در منطقه شیعه نشین القطیف مستقر است، چنین می‌نویسد:

هم اکنون به هر گوشه شهر القطیف که نگاه کنی خودروهای زره‌پوش و نظامی را می‌بینی، سرلشکر "یوسف القحطانی" اگرچه ادعا می‌کند که حملات شهروندان القطیف به نیروهای امنیتی و نظامی موجب استقرار این نیروها در شهر شده اما واقعیت‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد.

خبرنگار تایمز می‌افزاید: بر روی دیوارهای شهر از جمله دیوارهای خیابان "الثوره" شعارهای ضد رژیم نوشته شده که از جمله آنها باید به "درآمدهای نفتی کجا می‌روند؟" اشاره کرد.

سپس با اشاره به اینکه شیعیان 10 درصد جمعیت عربستان سعودی را تشکیل می‌دهند و با اینکه در مناطق بسیار نفت‌خیز عربستان زندگی می‌کنند، ولی از ساده‌ترین حق و حقوق‌ها محروم هستند،‌ می‌نویسد: هم اکنون این منطقه و اعتراض‌های مردمی این منطقه به استخوان در گلوی خاندان آل‌سعود تبدیل شده است.

خبرنگار تایمز می‌افزاید: رژیم سعودی این معترضان شیعی را به تحریک شدن به واسطه ایران تهدید می‌کند، اما آنچه در این مناطق دیده شده نشان از نفوذ ایران در این منطقه ندارد و رهبران شیعه منطقه تاکید می‌کنند که آل‌سعود با وارد آوردن چنین اتهاماتی تلاش می‌کند از زیر بار انجام اصلاحات در کشور و به ویژه مناطق شرقی عربستان شانه خالی کند.

خبرنگار تایمز در ادامه وضعیت حاکم بر شرق عربستان گفت: مردم این منطقه که شیعیان عربستان سعودی هستند، از بنای مسجد و هرگونه مرکز مذهبی و دینی یا ایجاد مقابر و گورستان‌ها برای خود محروم و ممنوع هستند.

وی می‌افزاید: هم اکنون ده‌ها ماشین نظامی و زره‌پوش در شهر العوامیه به طور مستمر در جای جای شهر مستقر است.

خبرنگار تایمز تاکید می‌کند: صرف نظر از اینکه خواسته‌ها و مطالبات مردمی مناطق شرقی عربستان بر حق است، آنچه بیش از هر چیز در این مناطق نمود پیدا می‌کند،‌ این است که حکومت سعودی خواسته‌های مردم شیعه خود را با زره‌پوش‌های ضد شورش پاسخ می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها