کد خبر: ۴۱۰۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
آقای مخالف در گفتگو با یک هفته نامه اصلاح طلب:
از زمان ورود به مجلس یک مقداری شخصیت ایشان برای من بیشتر آشکار شد. مخصوصا در جریان استیضاح مرحوم کردان چون من در متن قضیه بودم فهمیدم که ایشان این طور نیست که تابع حق باشد و اصواگرا به معنای واقعی کلمه نیست.
"صراط" - علی مطهری نماینده  همیشه منتقد مجلس هشتم در گفتگویی با هفته نامه اصلاح طلب آسمان به بیان دغدغه ها و دیدگاه هایش پرداخته است. از بالا و پایین مجلس هشتم بگیرید تا انتخابات و لیست جبهه متحد!
 
وی در بخشی از این گفتگو با تشریح دلایل برگشتن نظرش نسبت به احمدی نژاد اشاره کرده و گفت: اولین باری که من به ایشان انتقاد کردم سال 85 بود.احساس می کردم که همان تسامح و تساهلی که در حوزه فرهنگ در دوره اصلاحات بود هم چنان در دولت ادامه دارد و برخلاف انتظار ما تفکر آقای احمدی نژاد شبیه تفکر دوره اصلاحات بود. گاهی در ملاقات های خصوصی درباره مسائلی مانند حجاب با ایشان بحث هایی داشتیم. من احساس می کردم که نگاه ایشان آن طور که ما فکر می کردیم نیست.
 
وی در مورد این که این "نگاه خاص خودشان بوده یا تاثیر اطرافیان" اضافه کرد: نگاه خودشان هم نگاه خاصی است و در مسائل فرهنگی لیبرال و قائل به تساهل و تسامح است.
 
به گزارش سرویس سیاسی صراط، نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی درباره علت ایجاد فاصله بین خودش و احمدی نژاد گفت:
از زمان ورود به مجلس یک مقداری شخصیت ایشان برای من بیشتر آشکار شد. مخصوصا در جریان استیضاح مرحوم کردان چون من در متن قضیه بودم فهمیدم که ایشان این طور نیست که تابع حق باشد و اصواگرا به معنای واقعی کلمه نیست.
 
وی در مورد جریانات استیضاح کردان و عدم حضور احمدی نژاد در مجلس برای دفاع از وی گفت: احمدی نژاد چون احساس کرد فضا برای دفاع آماده نیست نیامد و ایشان آقای کردان را رها کرد. احمدی نژاد می گفت که این همه مدرک قلابی داریم شما حالا گیر داده اید به مدرک کردان!
 
مطهری در پاسخ به این که در برابر اصرار وی آیا حرف تهدید آمیز یا پیشنهاد تطمیع گونه ای دریافت کرده است یا نه گفت: تهدید که چرا کرد. ایشان گفت که مشکل ما این است که آقا علی مطهری جلودار این قضیه است. در غیر این صورت پرونده همه این ها را در می آوردیم!

کاندیدای دوره نهم مجلس با اشاره به مقاله ای که در اعتراض به رد صلاحیتهای مجلس هشتم نوشته و در روزنامه اصلاح طلبان به چاپ رسیده بود اظهار داشت: کیهان که این ها را چاپ نمی کند. ما مجبوریم مطالبمان را به روزنامه های اصلاح طلب بدهیم(!)
 
وی در مورد خصوصیات اخلاقی احمدی نژاد گفت: توهم توطئه داشتند و این که همه سوء نیت دارند. هر کسی هر اقدام اصلاحی که می خواهد بکند حتما برنامه ای دارد و تلاش می کند که دولت را زمین بزند، هدف سیاسی دارد و از این ادعاها! در حالی که آن طرفش هم متصور است. شاید یک کسی از روی اصولگرایی و برای خدمت به نظام بخواهد کاری انجام دهد.
 
مطهری در مورد لیست جبهه متحد اصولگرایان و علت کنار گذاشته شدنش گفت: احساس کردم که لیست جبهه متحد که می خواهد بیرون بیاید جای دیگری بسته شده است (!) یعنی از جایی مشخص شده بود که چه کسانی باید در لیست باشند و چه کسانی نباید باشند (!)
وی توضیح نداد که چطور وقتی احمدی نژاد را متهم به داشتن "توهم توطئه" می کند مع الاسف خودش نیز در مورد سایر اصولگرایان این گونه با ذهنیت منفی می اندیشد.
 
مطهری اضافه کرد: به نظرم واقعا کلمه "متحد" اینجا دیگر زائد است. در واقع چند نفر آمدند و کار را به نفع خود مصادره کردند.
 
دبیرکل جبهه تازه تاسیس صدای ملت در مورد آینده این تشکیلات در انتخابات پیش رو گفت: اگر مشارکت بالای 60% در کل کشور باشد و در تهران هم 30-40% باشد به احتمال زیاد صدای ملت نتیجه بهتری از دیگران خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۲
۱
از زمان ورود به مجلس یک مقداری شخصیت ایشان برای من بیشتر آشکار شد. مخصوصا در جریان استیضاح مرحوم کردان ؟ اين حرفهاي اقاي مطهري است از اين گفته هاي او چه مي فهميد نظر بدهيد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۹
۳
انشاالله مردم به ایشان رای نمی دهند
پاسخ
حقانی مقدم بیزه ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۴
۱۳
زنده باد دکتر علی مطهری.من از شهرستان می آیم وبه ایشان رای می دهم بخاطر شهامتش و حرف حق گفتنش
پاسخ
گاه
NETHERLANDS
۰۹:۴۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
ولی من در همین تهران هستم و به وی رای نمی دهم.بخاطر اینکه بیشتر وکیل مدافع هاشمی است تا منتقد احمدی نژاد.
اگر او لیبرال نیست چرا در مجلس به ریاست علی لاریجانی(که اتفاقا وی نیز دامادسان است)طرحی حرفی سخنی چیزی در مورد فرهنگ مطرح نکرد و فقط دنبال تخریب دولت بود.
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
منم میام حتما
فرزند شهید
-
۰۸:۳۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۹
۱
نمردیم و معنی حرف حق را فهمیدیم از کی تا حالا بی حرمتی به رهبر و آب به آسیاب دشمن ریختن و بانی تفرقه بودن اسمش شده شهامت -خدا یا خودت کمک کن
پاسخ
رامين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۱۳
۱
اين دوره آقاي مطهري بايد بره غاز بچرونه چون با ولايت فقيه در افتاده نه با احمدي نژاد مردم ما كاملا هوشيارند
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۶
یاد مهندس موسوی زمان اصلاحات به خیر که در جواب افرادی که نظان رو به توهم توظئه متهم می کردند گفت:
توهم توظئه خودش توظئه ست!
پاسخ
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۸
۱
علی مطهری دچار روان پریشی شده است
پاسخ
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۳
۸
درود بر علي مطهري...اگر آرا سالم شمارش شود ايشان بدون شك در تهران اول ميشود
پاسخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
آره اول میشه البته از آخر رقیبش مثل شیخ ساده لوح هم آرای باطله هست
احمد.ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
کاش قبل از هر کلامی و یا هر عملی به حساب و کتاب آخرت فکر کنیم
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
۰
۱
اگه شهامت دارید این سوال من رو جواب بدید لطفاً !احمدی نژاد بیشتر رو به روی آیت الله خامنه ای وایستاد و به خاطر مشائی و بقیه حرف حضرت آقا رو زمین انداخت و چشم خیلی از دشمن ها رو شاد کرد یا مطهری ؟ شما اول از آقای احمدی نژاد انتقاد کن بعد بیا بگو مطهری ضد ولایت فقیه هستش مطمئن باش که حضرت آقا خیلی از دست آقای احمدی نژاد ناراحته و این رو بدونید که صد در صد آقای مطهری رای میارن و خیلی از افراد حزب الهی و نخبه طرف آقای مطهری هستند .
پاسخ
برادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
این اقای مطهری... گری است که امثال موسوی و کروبی پیشش لنگ میندازند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها