کد خبر: ۴۱۰۲۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
معاون شهردار تهران گفت: براساس آمارهاي قطعي، نيروهاي عملياتي آتش‌نشان كه در عمليات حضور داشتند و شهيد شدند ۱۶ نفر است؛‌ مسير تشييع شهداي آتش‌نشان، انقلاب به سمت خيابان حافظ و از حافظ به بهشت زهرا (س) و قطعه شهداء است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، مجتبي عبدالهي بعد از ظهر امروز در نشست خبري مراسم تشييع شهداي آتش‌نشان اظهار كرد: براساس آمارهاي قطعي، نيروهاي عملياتي آتش‌نشان كه در عمليات حضور داشتند و شهيد شدند 16 نفر هستند.

وي تصريح كرد: شرايط ساختمان پلاسكو به دليل حرارت و آتش قابل تصور نيست و حتي آهن ذوب شده است.

معاون شهردار تهران با بيان اينكه تشييع پيكرها ساعت 8:30 صبح پنجشنبه از دانشگاه تهران صورت مي‌گيرد، يادآور شد: مسير تشييع شهداي آتش‌نشان، انقلاب به سمت خيابان حافظ و از حافظ به بهشت زهرا (س) و قطعه شهداء است.

مسئول ستاد مراسم تشييع پيكر شهداي آتش‌نشان گفت: مراسم بزرگداشت هم روز شنبه از ساعت 10 تا 12 در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار مي‌شود.

معاون شهردار تهران با بيان اينكه همه در تلاش هستند تا پيكرها پيدا شود، تصريح كرد: اميدواريم تا پنجشنبه پيكرها پيدا شود؛ چهار فردي كه پيكرشان در زيرزمين بوده همزمان با شهداي آتش‌نشان تشييع و بعداً به خانوده‌هايشان تحويل داده مي‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: خانواده دو نفر از اين چهار نفر درخواست دادند كه پيكرها در شهرستان دفن شود؛ امروز ساعت شش بعد از ظهر جلسه‌اي درباره مراسم تشييع با مسئولان داريم؛ شركت مترو آمادگي دارد از ابتداي صبح مردم را براي مراسم جا‌به‌جا كند؛ رفت و برگشت مترو و اتوبوس براي مراسم تشييع رايگان است.

انتقال 7 جسد به پزشكي قانوني

سردار قادر كريمي؛ جانشين پليس تهران و نماينده پليس حاضر در اين نشست خبري نيز با بيان اينكه اميدواريم در ساعات آينده خبرهايي از پيكر باقي شهداء به دست آيد، اظهار كرد: پليس در دقايق ابتدايي اين سانحه تلاش كرد مردم را از ساختمان دور كند و توانستيم اكثر افراد را به خارج هدايت كنيم.

وي افزود: بر اساس مستندات، برخي مقاومت مي‌كردند اما آنها را نيز از ساختمان خارج كرديم؛ پليس بعد از حادثه محل را ايزوله كرد؛ تا امروز سعي كرديم امنيت مغازه‌ها كه در محل حادثه حضور دارند را برقرار نگه داريم لذا تا به امروز حتي يك گزارش از سرقت و ناامني به ما نرسيده است.

كريمي تصريح كرد: اطلاع‌رساني خبرنگاران اثر بسيار خوبي داشت تا مردم در محل حادثه حضور پيدا نكنند و همكاري مردم هم بي‌نظير بود؛ تا به امروز سعي كرديم اموالي كه از زير آوار به دست آمده را حفظ كنيم لذا 75 گاو صندوق را به گنجينه پليس متتقل كرديم و تاكنون پنج گاو صندوق را تحويل صاحبانش داده‌ايم.

وي با بيان اينكه روز اول از در پشت پلاسكو وارد شديم و اموال 30 كسبه را جمع‌آوري كرديم، گفت: همه محدوديتهاي ترافيكي به جز محلي كه در حال آوار‌برداري است، برداشته شده است.

كريمي با اشاره به مراجعه هشت نفر تا امروز به پليس و اعلام فقداني يادآور شد: از اين هشت گزارش، جنازه چهار نفر پيدا شده كه شهروند بودند؛ پليس در حال بررسي صحت و سقم اطلاعات هشت نفر است؛ هفت جنازه هم به پزشكي قانوني منتقل شده كه فقط يك پيكر شناسايي نشده و مابقي شناسايي شده‌اند.

مهدي ذاكري؛ مشاور شهردار تهران نيز در اين نشست گفت: پخش زنده صدا و سيما تاكنون حتي يك دقيقه قطع نشده است.

وي با بيان اينكه يكسري شايعات از خارج كشور به وجود آمده است، تصريح كرد: خواهشمنديم كه رسانه‌ها كمك كنند تا شايعات پخش نشود زيرا باعث تشويش و ايجاد دلهره در خانواده‌هاي حادثه پلاسكو مي‌شود.

ديشب دماي روي آتش 540 درجه ثبت شد

شهرام گيل‌آبادي؛ سخنگوي شهرداري تهران نيز با بيان اينكه حدود يك هزار سرويس نخاله جمع‌آوري شده و در جاي مشخصي دپو شده است، اظهار كرد: ديشب دماي روي آتش 540 درجه ثبت شد.

وي افزود: 430 خبرنگار فقط شب اول و دوم در دماي سه درجه زير صفر، با همكاري پليس، حادثه را پوشش دادند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها