کد خبر: ۴۰۹۶۵
زمان انتشار: ۰۶:۰۵     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
منابع خبري از شهادت و مجروح شدن 65 شيعه نمازگزار در انفجار تروريستي در شمال غرب پاكستان خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس، بر اثر اين انفجار تروريستي 25 نفر از شيعيان شهيد و 40 تن ديگر مجروح شدند كه حال تعدادي از مجروحان وخيم گزارش شده است.
به گفته شاهدان عيني، اين انفجار از نوع انتحاري بود و بيرون از محوطه يك مسجد كه جمعيت زيادي از شيعيان براي اقامه نمازجمعه در آن حضور داشتند رخ داد.
براساس اين گزارش، بر اثر شدت اين انفجار كه آن را به طالبان نسبت مي دهند، تعدادي از ساختمان هاي اطراف مسجد به شدت آسيب ديد.
گزارش هاي دريافتي نيز حاكي است ، پس از اين انفجار نيروهاي امنيتي و پليس پاكستان با حضور در محل، اقدام به محاصره آن كردند و مجروحان توسط مردم و نيروهاي امدادگر به بيمارستان هاي اطراف منتقل شدند.
منطقه شيعه نشين «پاراچنار» كه در منطقه قبايلي نشين پاكستان و در غرب اين كشور قرار دارد، محل عمده استقرار شيعيان به شمار مي رود و تروريست هاي وابسته به طالبان بارها در آن اقدام به عمليات تروريستي عليه مردم شيعه كرده اند.
اين در حالي است كه هنوز هيچ گروه و يا سازماني مسئوليت اين حادثه تروريستي را برعهده نگرفته است.
از سوي ديگر در كراچي، حجت الاسلام «صداقت حسين» از روحانيون برجسته شيعي جمعه شب به دست عوامل سازمان تروريستي «سپاه صحابه» در كراچي به شهادت رسيد.
مولانا صداقت حسين (28ساله) جمعه شب بعد از اقامه نماز جماعت در حال بازگشت به منزل خود بود كه مورد حمله تروريست هاي سپاه صحابه و «لشكر جهنگوي» كه از قبل در كمين وي نشسته بودند قرار گرفت و به شهادت رسيد. پيكر اين شهيد روز جمعه بر روي دوش مردم تشييع و به خاك سپرده شد.
    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها