کد خبر: ۴۰۹۵۷
زمان انتشار: ۰۷:۰۵     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
مهمترين خبراين روزهاي فوتبال كشورمان دوپينگ سه بازيكن مطرح ليگ برتري است، خبري كه البته تا به امروز از سوي مسئولان تاييد نشده است.
چندي قبل بود كه عنوان شد نتيجه آزمايش 5 بازيكن فوتبال ايران كه سه تن از آنها از چهره هاي شناخته شده ليگ برتر هستند مثبت بوده است. در تكمله اين خبر بود كه روز گذشته اعلام شد: سه بازيكن دوپينگي ليگ برتر شاغل دردو باشگاه استقلال و پيروزي هستند و احتمال بخشيده شدن آن ها نيز وجود دارد چراكه ممكن است ماده ممنوعه اي كه اين بازيكنان مصرف كرده اند، همان ماده اي باشد كه تا مدتي قبل جزو مواد ممنوعه نبود و استفاده از آن ايرادي نداشت.
هاشميان رئيس كميته مبارزه با دوپينگ فدراسيون فوتبال مي گويد: ممكن است اين بازيكنان از همان مكملي استفاده كرده باشند كه تا مدتي قبل استفاده از آن منعي نداشت. اما حالا اين مكمل وارد ليست داروهاي ممنوعه شده است. اگر واقعا همين طور باشد و اين بازيكنان بتوانند اثبات كنند كه از اين مكمل استفاده كرده اند، محروميتي براي آن ها در نظر گرفته نمي شود و ماجرا با يك تذكر كتبي حل مي شود.
روز گذشته سايت خبرآنلاين مدعي شد يكي از اين بازيكنان، كسي است كه كي روش علاقه زيادي به نوع بازي او دارد اما در آخرين ليست تيم ملي از نام او گذشت تا يك بازيكن جوان را وارد ليست كند. يكي ديگر از دوپينگي ها بازيكن قديمي استقلال است . سومين دوپينگي ليگ برتر هم جوان چهره شده در استقلال است كه چند وقتي است در تركيب اين تيم به ميدان نمي رود. در ليگ دسته اول هم يكي از بازيكناني كه با اين مشكل مواجه شده، پسر يكي از سرمربيان معروف فوتبال ايران است. البته 5 دوپينگي جديد فوتبال ايران، همگي اسير مكملي شده اند كه تا پايان سال 2011 در ليست داروهاي ممنوعه نبود اما از ابتداي سال 2012 كه هنوز 2 ماه از آن نگذشته است، وارد ليست داروهاي ممنوعه شده. اين بازيكنان به احتمال فراوان با دريافت يك تذكر كتبي دوباره مي توانند براي تيم هايشان بازي كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها