کد خبر: ۴۰۹۲۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۲۸ دی ۱۳۹۵
مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد
مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز گفت: امروز و فردا هوای استان البرز برای گروه‌های سنی حساس آلوده است.
به گزارش پایگاه 598، منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و توجه کارشناسان ما بر داده‌های علمی و تحلیل آنها، طی دو روز آینده آسمان استان البرز صاف تا کمی ابری بوده و شرایط پایداری را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: این وضعیت منجر به ایجاد شرایط وارونگی جوی شده و انتظار داریم که از ظهر روز سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه با افزایش آلودگی‌های جوی روبه‌رو شویم.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بنابراین هوای استان البرز برای گروه‌های سنتی حساس از جمله کودکان، افراد بیمار و سالمندان ناسالم بوده و به آنها توصیه می‌شود که تنها در صورت داشتن کار ضروری از خانه خارج شوند.

رحمانیان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه شرایط فوق تا چه زمانی پایدار خواهد بود، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز پنجشنبه انتظار داریم که شرایط فعلی ادامه داشته باشد، اما از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، آب و هوای استان البرز تغییرات زیادی پیدا خواهد کرد.

وی بیان داشت: این سامانه از ظهر روز جمعه فعالیت بیشتری در آسمان استان البرز داشته و انتظار بارش‌های خوبی داریم.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: اطلاعات و داده‌های علمی نشان می‌دهد که هفته آینده و به ویژه طی روزهای شنبه تا دوشنبه بارش‌های خوبی پیش‌رو داریم که این بارش‌ها در ارتفاعات و مناطقه مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان ادامه داد: با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی تنها برای مدت سه روز قابل استناد است، اطلاعات مربوط به شرایط جوی هفته آینده، متعاقبا به شهروندان اعلام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت جوی شهرستان‌های مختلف استان البرز طی بیست و چهار ساعت اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت حداکثر دمای هوا در مرکز استان هشت درجه بالای صفر بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز اظهار داشت: همچنین طالقانی‌ها با تحمل دمای منفی هشت درجه زیر صفر در شب گذشته، سرمای شدیدی را تجربه کردند.

رحمانیان در پایان تصریح کرد: طی بیست و چهار ساعت اخیر، اشتهارد با ثبت دمای حداقل منفی دو و حداکثر 9  درجه بالای صفر، گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها