کد خبر: ۴۰۸۷۷۱
زمان انتشار: ۱۶:۰۳     ۲۳ دی ۱۳۹۵
در بخشی از این بیانیه آمده است: متاسفانه با خبر شدیم در روزهایی که مسئله رکود و تورم کمر اقتصاد کشور را خمیده کرده است شهرداری های تبریز، قم ،کرج و ارومیه اقدام به ایجاد تفاهم نامه و سفارش خرید اتوبوس از کشورهای خارجی ( ترکیه و روسیه )نموده اند و تنها بخشی از این تفاهم نامه، موجب درآمدی بالغ بر55 میلیارد تومان برای یکی از این شرکت های خارجی طرف قرار داد شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه ای ، نسبت به خرید چندین دستگاه اتوبوس داخل شهری خارجی توسط شهرداری شهرهای قم، تبریز، کرج و ارومیه انتقاد کردند. متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

باسمه تعالی

امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):

همه باید دست به دست هم بدهند تا تولید داخل رجحان پیدا كند؛ ارزش پیدا كند و فرهنگی بر جامعه‌ی ما و بر ذهنهای ما حاكم شود كه مصرف كردن تولید داخلی را ارزش بدانیم.۱۳۸۸/۰۲/۰۹

آری!مرغ همسایه غاز است

متاسفانه با خبر شدیم در روزهایی که مسئله رکود و تورم کمر اقتصاد کشور را خمیده کرده است شهرداری های تبریز، قم ،کرج و ارومیه اقدام به ایجاد تفاهم نامه و سفارش خرید اتوبوس از کشورهای خارجی ( ترکیه و روسیه )نموده اند و تنها  بخشی از این تفاهم نامه، موجب درآمدی بالغ بر55 میلیارد تومان برای یکی  از این شرکت های خارجی طرف قرار داد شده است.

در کشوری مانند ایران که سرمایه های اصلی آن در اختیار شرکت های دولتی و نیمه دولتی(شهرداری ها) می باشد  انتظار میرود که مصارف آنان نیز  به سمت و سوی مصرف کالاهای داخلی  به جهت تقویت و حمایت از تولیدات داخلی حرکت نماید و این سرمایه ملی در راه اعتلاء و سربلندی کشور با خرید کالاهای مصرفی خود هزینه شود.

با توجه به این که شرکت تولید کننده اتوبوس داخلی علاوه بر  توان تولید 6 هزار دستگاه اتوبوس با کیفیت مناسب در سال و تامین نیاز داخل را داراست، عجیب است که نهادهای مذکور با علم به اینکه شرکت داخلی توان رفع نیاز آنان را داشته، اقدام به خرید 900 دستگاه از شرکت های خارجی نموده و این به نظر کاری خلاف قانون و خلاف اخلاق است چرا که با خرید همین تعداد دستگاه از شرکت های داخلی میتوان منجر به رونق تولید در این مجموعه ها و تثبیت اشتغال ده ها نفر از هموطنانمان شد .

آری ! گویا مرغ همسایه غاز است .چه جالب است که این ضرب المثل واقعیتی بیرونی پیدا کرده . چگونه است که نگاه این نهاد ها به تولیدات خارجی در این سطح از نیاز ها و توان بالقوه و بالفعل داخلی به خارج از مرز ها دوخته و هزینه می شود؟! مگر نه این است که خرید و متعاقب آن چرخش فعالیت های تولیدی شرکت های داخلی ایجاد درآمد و تثبیت اشتغال کارگران کشورمان را فراهم می آورد؟

همین کارگری که با شرمندگی سر ماه به خانه رفته و با دستی خالی و خانواده ای منتظر رو به رو شده و با ناامیدی شب را را سر میکند تا روزی امیدوار به خانه برگردد و  میشود با خرید  کالا های تولید شده توسط آن،امید را به این کارگر برگرداند.

ما جمعی از طلاب، طالب ابطال چنین قرار دادی که کمر تولید و تولید کننده داخلی را میشکند و کارگر ایرانی را بیش از پیش در مقابل خانوده اش شرمسار و شرمسار تر میکند هستیم. بار مسولیت چنین تصمیمی بر دوش نهاد های ذی ربط بوده و امید است که با ابطال آن در صحنه عمل حمایت خود را از تولید و تولید کننده و اقتصاد مقاومتی اعلام نمایند باشد تا همه ی ما مورد لطف خدا در سایه وَ تَعاوَنُوا عَلَی البِّرِّ(مائده 2) باشیم.

جمعی از طلاب  حوزه علمیه قم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۲۲:۵۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۵
۰
۰
جای تاسفه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها