کد خبر: ۴۰۸۴۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۰     ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «۵۹۸»:
نظریه پردازان و تئورسین های بزرگ قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم به نظریه پردازی در مورد یک رخداد می پردازند تا یک تحول اجتماعی مبتنی بر آن به وجود آید،برای این کار ابتدا یک سری طرح موضوع را مطرح می کنند و سعی می کنند توسط رسانه ها و گروه های صهیونستی فعال آن را عینیت ببخشند و به یک رخداد تبدیل کنند.
سرویس سیاسی 598/دکتر علی شعبانی کارشناس امور سیاسی و فرهنگی در خصوص پشتوانه های فکری افراد تجدید نظر طلب و رفرمیستی مانند سروش گفت:تفکرات آقای سروش قبل از آنکه مبنای نظری داشته باشد بر اساس یک رخداد اجتماعی صورت می گیرد.

اگر این افراد در یک مبنای فکری مشخص و یک پارادایم خاص از موضوعات صحبت می کردند می توانست که مذاکره فکری و نظری شکل بگیرد.

این افراد چنانچه که اشاره شد در حوزه نظری بحثی ندارند و تمام صحبت های آنان بر اساس رخدادهای اجتماعی است و بر اساس آن نظریه پردازی می کنند کاری که در سیا و در دیگر سرویس های جاسوسی اتفاق می افتد.

نظریه پردازان و تئورسین های بزرگ قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم به نظریه پردازی در مورد یک رخداد می پردازند تا یک تحول اجتماعی مبتنی بر آن به وجود آید،برای این کار ابتدا یک سری طرح موضوع را مطرح می کنند و سعی می کنند توسط رسانه ها  و گروه های صهیونستی فعال آن را عینیت ببخشند و به یک رخداد تبدیل کنند.

این نوع نظریه پردازی،نوع رایج نظریه پردازی در بین تئوریسین های غربی و در دنیای غرب است،و این آلودگی در سال های اخیر دامن خیلی از افراد به ظاهر نظریه پرداز را گرفته است؛این اتفاق در حال حاضر در همان سناریو امپریالیستی استفاده ابزاری در حوزه نظری اتفاق می افتد و تداوم همان حوزه است.

این نوع تفکر شاید در حوزه علمی و دانشگاهی نیز راهی پیدا کنند اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که مراکز آموزشی و علمی ما نسبت به گذشته نیست و فرق کرده است چرا که خلا صورت گرفته بعد از شهید مطهری توسط علامه مصباح یزدی و بعد از ایشان توسط دیگر اساتید پر شد ؛و زمانی که مراکز نظریه پردازی ما فعال شدند این افراد نتوانستند راهی از پیش ببرند.

نکته دیگر اینکه تمامی دانشجویان ما به این سلاح ها مجهز هستند و بینش،بصیرت آنان شرائط قبل را ندارد،لذا این اتفاقاتی که در رسانه ها می افتند جبران نقطه ضعفی است که این آقایان در حوزه نظری دارند و با آن مواجه هستند.

این کارشناس در ادامه صحبت های خود و در پاسخ به این سوال که رویکرد این افراد در فتنه به چه شکل بود افزود:اشاره شد که این چنین افرادی نسبت به زمان صحبت می کنند و این افراد بارها امتحان خود را با جواب منفی پس داده اند و این رویکرد ادامه همان رویکرد قبلی است؛برای مثال در داخل برخی خواص هم در بازه زمانی خاصی درچار اشتباه شدند و در آستانه انتخابات دست به انتشار آن نامه های مشهور زدند این رویکرد ادامه همان فرایند است و این کارها برای فضا سازی رسانه ای است و بعید می دانم که تاثیری داشته باشد.

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۱
۱
باشه. شما مبانی فکریتون درست!
پاسخ
ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۱
۱
کاشکی دانشجوها واقعا بصیرت کافی رو داشتن
متاسفانه اینجور نظرات مثل نظرات سروش رو زود قبول می کنن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها