کد خبر: ۴۰۸۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص اظهارات اعضای جبهه پایداری در مبنی بر بررسی لیست جبهه پایداری توسط آیت الله مصباح گفت: ما از مشورت های مختلف استفاده می کنیم اما فهرست ما نیازی به توشیح ندارد،ما از همه بزرگان مشورت گرفتیم، شخص خاصی مد نظر نبود.

به گزارش سرویس خانه ملت  به نقل از مهر، محمد باقر لنکرانی در نشست خبری جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این هفته شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی 2 بهمن بودیم که نسبت به سال های قبل پرنشاط تر بود و در تمام نقاط کشور این راهپیمایی به صحنه بیعت مردم با آرمان های انقلاب تبدیل شد.

سخنگوی جبهه پایداری حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نصرت الهی خواند و گفت: همین مردمی که 22 بهمن را زیبا رقم زدند 12 اسفند را هم صحنه آرایی خواهند کرد و پشتوانه عظیمی از نظام به نمایش می گذارند.

لنکرانی در خصوص فهرست جبهه پایداری گفت: نقشی که جبهه پایداری و سایر تشکل ها می توانند در ارائه لیست ها ارائه کنند نقش مشاوره ای است و آن که صحنه را به وجود می آورند مردم هستند.

لنکرانی افزود: این انتخابات نه فقط در باب پشتوانه مردمی نظام بلکه از لحاظ سیاست گذاری آینده نظام تاثیرگذار است و اگر ما مجلس صالح و قوی داشته باشیم مشکلات کشور قطعا در آینده کمتر خواهد بود.

وی افزود: ان شاء الله با حضور مردم انتخاباتی پرنشاط و رقابتی داشته باشیم.

لنکرانی در توضیح نحوه انتخاب افراد برای فهرست گفت: جبهه پایداری برای معرفی کاندیداها ضمن اینکه شرایط حداقلی مورد نظر شورای نگهبان را در نظر داشته در چند موضوع تاکید به ویژه داشته از جمله تعبد به اسلام و تعهد به انقلاب اسلامی که برای ما بسیار مهم بوده که در این زمینه کارنامه عملی افراد را به صورت موشکافانه و نقادانه بررسی کردیم.

لنکرانی افزود: موضوع دیگری که مورد توجه جبهه بود وفاداری کاندیداها در عمل به مردم بود، گاهی برخی افراد در مناسب خود به جای  اینکه هدف خود را رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه قرار دهند طرح های دیگر را مطرح می کنند و به عنوان مثال طرح برای وقف دانشگاه آزاد یا حقوق مادام العمر برای خودشان، در این موضوع هم عملکرد افراد را نقادانه بررسی کردیم.

وی تصریح کرد: کارآمدی در مجلس از مهمترین شاخص های ما برای انتخاب افراد بود و چون مجلس کمیسیون های مختلفی دارد و افرادی باید معرفی شوند که صاحب نظر و فکر باشند نه اینکه نگاه کنند هیئت رئیسه چه می گوید و قیام و قعودشان براین مبنا باشد.

لنکرانی افزود: ما معرفی افرادی که عضو جبهه پایداری نیستند را در لیست خود نقطه ضعف تلقی نمی کنیم بلکه نقاط قوت می دانیم و افراد اصلح را به عنوان کاندیدای جبهه معرفی کردیم.

وی افزود: جوان گرایی با در نظر گرفتن ضوابط و اصول از ویژگی های فهرست ما است بنابراین فهرست ما تلفیقی است از کسانی که تجربه کاری دارند، اساتید دانشگاه و جوانان افتخارآفرین، تلفیقی از شخصیت ها برای دفاع از انقلاب.

لنکرانی اظهار داشت: هر چه بررسی کردیم ندیدیم که بزرگان مثلا امام یا رهبری بگویند که بر اساس نظرسنجی ها افراد را انتخاب کنید ما تعهدی به این نداشتیم که طبق نظرسنجی فهرست ارائه کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: بنا نداشتیم در همه حوزه ها کاندیدا معرفی کنیم در برخی استانها برای معرفی کاندیدا به نتیجه نرسیدیم یا همه افراد شایسته بودند، یا در برخی حوزه ها از نظر ما فرد شایسته ای داوطلب نشده است و بدین ترتیب نتوانستیم در برخی حوزه ها به مردم مشاوره بدهیم و مردم باید خودشان بررسی کنند.

وی تاکید کرد: انتخابات نهم رقابتی است اما نباید به تنازع کشیده شود راهش هم این است که به جای تاکید بر افراد بر گفتمان خود تاکید کنیم.

جبهه پایداری برای 200 کرسی مجلس نامزد معرفی می کند

وی  گفت: جبهه پایداری آن چه در توان داشت با کار فشرده انجام داد و برای 200 کرسی از 290 کرسی نمایندگی داوطلبانی را معرفی می کند.

لنکرانی در پاسخ به سئوالی در رابطه با امکان وحدت اصولگرایان با وجود تعدد لیست ها در این جریان و هم پوشانی لیست جبهه پایداری با لیست جبهه متحد گفت: ما از اول پیش بینی می کردیم که ساز و کار جبهه متحد توان اینکه همه اصولگرایان را زیر چتر خود بگیرد و اقناع کند ندارد.

وی افزود: خیلی از افرادی که ارائه فهرست مستقل را خلاف می شمردند الان خودشان با قرار نگرفتن در لیست جبهه متحد لیست مستقل ارائه کرده اند.

وی با انتقاد از موضع گیری های متفاوت برخی اصولگرایان در رابطه با هم پوشانی با لیست جبهه متحد در کشور گفت: جبهه متحد هنوز برای همه کشور لیست خود را ارائه نداده ما بر اساس اخبار در برخی حوزه ها کاندیداهای مشترک داریم در تهران هم کاندیداهای مشترک داریم.

انتقاد جبهه پایداری از عدم حضور آقا تهرانی و زارعی در لیست جبهه متحد اصولگرایان

لنکرانی تصریح کرد: در تهران برای ما برخی نکات سئوال است چرا که برخی افرادی که در جع 8+7 حضور دارند در بیانات خود گفته افرادی مثل زارعی و آقاتهرانی نمایندگان خوبی هستند اما چرا در لیست 30 نفره تهرانی جبهه متحد حضور ندارند ، همه باید تلاش کنند در تصمیم گیری های سیاسی ارتقا داشته باشند و در قبیله گرایی سیاسی خود را نجات دهند. این آفت بزرگی است که به صلاحیت افراد نگاه نکنیم و فقط نگاهمان به حزب و گروه خودمان باشد.

سخنگوی جبهه پایداری در خصوص علت تخریب یا بایکوت جبهه پایداری گفت: فضای انتخابات خواهد گذشت فکر می کنم نباید همه چیز عالم را در انتخابات 12 اسفند دید. صداقت شفافیت مهم است پایان انتخابات مردم در خصوص رسانه ها، شخصیت ها قضاوت می کنند که چه کسانی به اخلاقیات پایبند بودند این برهه از تاریخ به شدت مورد قضاوت نسل جوان و رسانه ها تمرکز خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برخی رسانه ها قبیله ای هستند گفت: رسانه ای که پوششی برای غیر قبیله های خود ندهد با واکنش مردم در آینده مواجه خواهد شد.

لنکرانی در خصوص عدم ارائه لیست مشترک از طرف جبهه پایداری با جبهه متحد علی رغم حذف افراد مورد انتقاد این جبهه از لیست جبهه متحد گفت: ما ساز و کاری که دوستان ر اساس آن فهرست خود را ارائه کردند ساز و کاری متفاوت با ساز و کار خودمان می دانیم ما از ابتدا همه پیش بینی می کردیم که جبهه متحد توان اینکه همه اصولگرایان را دور خود جمع کند، ندارد کما اینکه برخی افراد خود راعضو جبهه متحد می دانند وقتی در لیست قرار نداشتند لیست جدا ارائه دادند ما از اول اعتقاد داشتیم که  اشکال اساسی فهرست این است که با این ساز و کار همه سلایق وظرفیت هایی که می تواند پای کار انقلاب را نمی تواند جمع کند.

تشکر جبهه پایداری از جبهه متحد برای حذف نام 3 نفر از لیست

وی با تشکر از جبهه متحد از حذف 3  نام نفر از لیست خود گفت: ما تشکر می کنیم علی رغم اینکه برخی افرد نظر مثبتی به حضور این سه نفر در لیست داشتند جبهه متحد این افراد را حذف کرد این نزدیکی نگاه دو جبهه را نشان می دهد اما انتقاداتی به این فهرست داریم.

وی افزود: باید به فضای رقابتی توجه کرد تا انتخابات به صحنه ای تبدیل شود که همه توان نخبگان کشور به عرصه بیاید.

لنکرانی در خصوص پیوند جریان انحرافی و جبهه پایداری گفت:  ما کارنامه عملکردی خود در مورد افرادی که خود جبهه را تشکیل دادند و موضع گیری های جبهه را می توانیم در این زمینه ارائه کنیم و همچنین موضع گیری های جریان حاشیه ساز نیست به ماهمه این موارد نشان دهنده موضع ما نسبت به جریان حاشیه ساز دولت است.

نگرانی عمیق جبهه پایداری از جریان حاشیه ساز دولت

وی افزود: ما نسبت به جریان حاشیه دولت نگرانی داریم اول اینکه حاشیه ها متن دولت را تحت تاثیر قرار ندهد و دوم نگران درازمدت که برخی خیال می کنند توان تئوری پردازی دینی دارند که نگرانی عمیق و مبنایی است.

وی تصریح کرد: تئوری پردازی دینی باید مبانی داشته باشد نگاه ما به تئوری پردازی دینی به حوزه و روحانیون است.

سخنگوی جبهه پایداری در خصوص تفاوت ها و اختلاف جبهه پایداری و جبهه متحد اظهار داشت: ما در جبهه متحد و کلا در بین اصول گراها نظرات ودیدگاه‌های مختلفی می بینیم به عنوان مثال وقتی از جبهه متحد سئوال می شود در برابر مسئله سکه بازار و ارز چه برنامه ها و راه حل هایی دارید یا در تحقق جهاد اقتصاد چه برنامه ای دارید صداهای مختلفی می شنویم که با برخی عقاید ما متفاوت است این تفاوت ها باعث می شود در صحنه تصمیم گیری هم، تصمیمات متفاوتی اتخاذ شود.

تفاوت نگاه اقتصادی جبهه متحد و جبهه پایداری

وی تصریح کرد: در فهرست 30 نفره جبهه متحد اصولگرایان نظرات متفاوتی وجود دارد، از عدم کنترل بازار تا کنترل بازار یا نظرات رشد اقتصادی محور یا نظرات مبتنی بر اصل بودن عدالت اجتماعی در حالی که ما در جبهه پایداری سعی داریم آن چه را به گفتمان امام و رهبری نزدیک تر می دانیم دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آقای هاشمی و احمدی نژاد اختلاف نظر دارند اما نظر آقای احمدی نژاد به نظر من نزدیکتر است، گفت: پیام این فرمایشات روشن است نگاه رشد محور، خروجی اش با نگاه عدالت محور متفاوت است واگر جبهه پایداری به عملکرد اقتصادی دولت نقد دارد به دلیل زاویه گرفتن از عدالت محوری است اما به این معنی نیست که ما قائل به برگشت مباحث اقتصادی بین سال‌های 64 تا 84 باشیم، چرا که برخی‌ها راه حل را بازگشت به مدل اقتصادی بین سال‌های 64 و 84 می‌دانند، البته درجمع جبهه متحد افراد هم نظر با ما وجود دارند که در لیست تهرانی ما حضور یافتند.

 وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی اعلام می کنند جبهه پایداری بازی اصولگرایان را بر هم زد گفت: مجموع اصول گرایانی که زیر پرچم اصول گرایی هستند نظرات مختلفی دارند و ما از ابتدا پیش بینی کرده بودیم که احتمال قرار گرفتن اصولگرایان زیر یک پرچم واحد کم است یا اگر قرار گیرند فهرست ناهمگنی است کما اینکه افرادی که در این لیست حضور نیافتند لیست مستقل ارائه دادند.

لنکرانی با تاکید بر اینکه نگاه گفتمانی نیازمند توجه اصیل تر است اظهار داشت: به عنوان مثل برخی دستاوردهای انقلاب را در پل سازی ، سدسازی و ... می دانند و این موارد را نقطه اوج جمهوری اسلامی می دانند برخی عمیق تر بررسی می کنند و گفتمان جمهوری اسلامی را بررسی می کنند در تحلیل های بیداری اسلامی می توان این تفاوت را دید برخی به جوانانی که از کشورهای بیداری آمدند برخی دستاوردهای سخت را نشان دادند اما این گفتمان جمهوری اسلامی بود که باعث دستیابی به این دستاوردها شد.

وی افزود: این نگاه اصول محور که ارزش ها را با هیچ چیزی عوض نمی کند در عرصه کارآمدی هم اثر گذار است.

لنکرانی در واکنش به سئوالی مبنی بر اینکه سهم خواهی اصولگرایان در ارائه لیست های متحد نشان دهنده قدرت طلبی است گفت: این تلقی از ابتدا اشتباه بود که با یک ساز و کار می توان همه ظرفیت های اصولگرایی را پای کار آورد در این برهه زمانی لازم است به سلایق مختلف توجه کرد.حضور سلایق مختلف در انتخابات یک فرصت است چون ظرفیت های مختلف را نشان می دهد.

فهرست جبهه پایداری نیازی به توشیح فرد خاصی نداشت

سخنگوی جبهه پایداری در خصوص تایید لیست حضور پایداری توسط آیت الله مصباح و سهم شاگردان ایشان در لیست جبهه پایداری اظهار داشت: علت تاخیر در ارائه لیست جبهه متحد این بود که  برخی افراد که قبلا فکر می کردند که در لیست جبهه متحد قرار می گیرند و نگرفتند  درخواست مذاکره کردند و ما مذاکره کردیم و برخی افراد تردید در ماندن در لیست یا نماندن داشتند که با آن ها هم مذاکره شد.

وی تاکید کرد: ما از مشورت های مختلف استفاده می کنیم اما فهرست ما نیازی به توشیح ندارد زیرا ملاک ما توانمندی های فرد و صلاحیت ها بوده است.

وی افزود: ما از همه بزرگان مشورت گرفتیم شخص خاصی مد نظر نبود.

لنکرانی در خصوص معایب و محاسن جبهه پایداری و متحد گفت: اگر فضای انتخابات تنازعی نباشد رقابت اشکالی ندارد و باعث نشاط انتخابات می شود ما نباید به صحنه انتخابات به عنوان صحنه تنازع سیاسی نگاه کنیم حتی اگر ما رای نیاوردیم برنامه ای که فکر می کنیم به درد اداره کشور می خورد در اختیار گروه دیگر قرار دهیم این ضعف است که ما فکر کنیم کار خیر فقط به وسیله ما انجام می شود و فرد دیگری نمی تواند آن را انجام دهد.

سخنگوی جبهه پایداری در خصوص راهکار این جبهه در عرصه جهاد اقتصادی گفت: 11 ماه قبل از بحران ارز رهبری نسبت به مشکلات اقتصادی هشدار دادند برخی همان برنامه های روزمره را دنبال کردند و نگاه جهادی آنچنان پررنگ نبود و البته ما از دولت و مجلس به خاطر اقداماتشان تشکر می کنیم که اگر این اقدامات وجود نداشت مشکلات بیشتر می شد اما ظرفیت های کشور ما خیلی بیشتر است ما با برنامه ریزی بهتر و با این نکته کلیدی که خود را در جهاد اقتصادی ببینیم نه یک صحنه عادی، ما در این عرصه باید آرایش هوشمندانه‌تر و با ضریب سرعت عمل بالاتر داشته باشیم.

وی افزود: نتایج انتخابات این دوره نشان خواهد داد برخی پیش‌بینی‌ها غلط است بنابراین در این دوره انتخابات متفاوتی داریم فکر می‌کنم روند شکل گیری مجلس نهم نسبت به مجالس قبلی ارتقاء یافته است.

وی  افزود: آغاز ارتقاء تفکر سیاسی مردم حاصل پشت سر گذاشتن فتنه در انتخابات مجلس نهم مشاهده خواهد شد.

لنکرانی در خصوص وحدت و رقابت اصول گرایان گفت: رهبری تذکرشان درباره وحدت این بود که قوای سه گانه وحدت داشته باشند و مردم با اتحاد به راهپیمایی بیایند اما در انتخابات گفتند رقابتی بر صحنه بیایید و اخلاق را رعایت کنید بنابراین من فکر می‌کنم انتخابات باید رقابتی باشد.

وی افزود: این خیلی بد است که جایی که صحنه وحدت است افراد بر اختلافات و رقابت تاکید می‌کنند اما در صحنه‌ای مثل انتخابات که باید رقابتی باشد بر اتحاد تاکید می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها