کد خبر: ۴۰۵۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
تشریح قابلیت های دریایی ایران از زبان ژنرال مارک فوکس:
ایالات متحده اگرچه همواره از توان مقابله با ایران از طریق تحریم و کارساز بودن آنها دم می زند اما اکنون خود بهتر از همه و به خوبی واقف است این تحریم ها و به ویژه تحریم های نظامی تا چه اندازه به بالیدگی و پیشرفت ایران در صنعت نظامی کمک کرده اند؛ شاهد این مدعا، اظهارات مارک فوکس، جانشین فرمانده نیروی دریایی امریکا است که از احتمال حملات انتحاری قایق های کوچک و پرسرعت ایران به هراس افتاده است.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - آمریکا سرانجام نتوانست وحشت خود را از توان رزمی نیروی دریایی ایران پنهان کند. کاخ سفید که با استفاده از لابی های متعدد صهیونیستی و غیره نقش اصلی را در تشدید تحریم ها علیه ایران دارد، به تدریج در می یابد که مواجهه با ایران کار ساده ای نخواهد بود.

ایالات متحده اگرچه همواره از توان مقابله با ایران از طریق تحریم و کارساز بودن آنها دم می زند اما اکنون خود بهتر از همه و به خوبی واقف است این تحریم ها و به ویژه تحریم های نظامی تا چه اندازه به بالیدگی و پیشرفت ایران در صنعت نظامی کمک کرده اند؛ شاهد این مدعا، اظهارات مارک فوکس، جانشین فرمانده نیروی دریایی امریکا است که از احتمال حملات انتحاری قایق های کوچک و پرسرعت ایران به هراس افتاده است.



او که در منامه و در جمع افسران نیروی دریایی بحرین سخنرانی داشت، با وقاحت تمام اظهار داشت: نیروهای ما [امریکا] آماده اند که با هرگونه تجاوز!! ایران در منطقه مقابله کنند. کار به جایی رسیده است که دفاع ایران از حقوق حقه خود و در جوار آبهای ایران اسلامی، تجاوز قلمداد شده و باز هم این ارتش امریکاست که خود را موظف به مقابله با تجاوز می داند!

مارک فوکس، اگرچه سعی داشت با جملات محکم و نافذ خود به نیروهای دریایی تحت امرش دلگرمی و اعتماد به نفس دهد اما بر کسی پوشیده نیست که حتی عبارت عملیات انتحاری چگونه لرزه بر اندام اینان می افکند. به خاطر داریم که فرانسیس فوکویاما در كنفرانس اورشليم با عنوان ”بازشناسي هويّت شيعه" مي‌گويد:

شيعه، پرنده‌اي است كه افق پروازش خيلي بالاتر از تيرهاي ماست. پرنده‌اي كه دو بال دارد: يك بال سبز و يك بال سرخ. فوکویاما بال سبز اين پرنده را مهدويّت و عدالت خواهي و بال سرخ را شهادت‌طلبي كه ريشه در كربلا دارد و شيعه را فنا ناپذير كرده است، معرفي مي‌كند. و مارک فوکس نیز این مطلب را به خوبی دریافته است!

در خبرگزاری سی بی اس نیوز و به نقل از آسوشییتد پرس می خوانیم:

نیروی دریایی امریکا: ایران قادر به انجام حملات انتحاری در دریاست.

(سی بی اس/ آسوشییتدپرس)

منامه، بحرین- مقام ارشد نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس گفت ایران توانایی این را دارد که به وسیله قایق های کوچک دست به حمله های انتحاری بزند اما نیروهای ما آماده اند که با هرگونه تجاوز ایران در منطقه مقابله کنند.

مارک فوکس، جانشین فرمانده نیروی دریایی امریکا و فرمانده ناوگان پنجم این کشور روز یکشنبه در ستاد فرماندهی نیروی دریایی بحرین به خبرنگاران گفت: ”نیروی دریایی گزینه های بسیاری را برای پیشنهاد به رئیس جمهور در دست دارد و امروز برای مقابله با هرگونه اقدام خصمانه از جانب تهران آماده است."

اما فوکس تأکید کرد که ارتش ایران ”قادر به وارد کردن ضربه" علیه نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس هستند و این کار را به طور ویژه با استفاده از سلاح های نامتعارف مانند قایق های کوچک مخصوص حمله و یا مین هایی که در امتداد خطوط کشتیرانی می کارد، انجام می دهد.

فوکس گفت: ”ما ضد گلوله نیستیم. [اما] مردمی وجود دارند که می توانند به طرف ما نشانه گیری کنند!"

بنا به گزارش رویترز، فوکس در ادامه گفت: ”آنها تعداد زیردریایی های خود را افزایش داده اند... آنها بر تعداد قایق های سریع السیر خود افزوده اند. بعضی از قایق های کوچک، به کلاهک های عظیم جنگی تجهیز شده اند که می توانند به عنوان ابزار حملات انتحاری مورد استفاده قرار گیرند. ایرانی ها همچنین دارای تعداد بیشماری مین های دریایی هستند."

اما او در ادامه گفت که به افسران تحت امرش تذکر داده است در صورت اینکه مورد حمله قرار گیرند، ”حق و وظیفه دارند از خود دفاع کنند."

او به طور صریح مشخص نکرد که نیروی دریایی باید چگونه پاسخ حمله فرضی ایرانی ها و یا تلاششان برای بستن ورودی خلیج فارس را بدهد، هرچند به احتمال زیاد هر پاسخی دربردارنده استفاده از دو ناو هواپیمابر و دیگر کشتی های جنگی است که در آب های اطراف ایران گشت می زنند.

فوکس گفت: ”سلاح های تولیدی بسیار دقیق و مرگبار ما قطعا مؤثر هستند؛ ما آماده ایم. ما برای هر احتمالی آماده ایم."

مقامات ایران که با تشدید تحریم های غرب مواجه شده اند، تهدید کرده اند که اگر توطئه های غرب باعث توقف صادرات نفت این کشور شود، تنگه هرمز را خواهند بست. یک پنجم عرضه نفت جهان از طریق راه آبی کم عرضی صورت می گیرد که در باریک ترین نقطه، در حدود 30 مایل پهنا دارد.

ایران و عمان هردو کنترل این آبراه حساس را بر عهده دارنداما این مکان، یک مسیر بین المللی قلمداد می شود، یعنی قوانین بین المللی ضامن عبور آزادانه از این مکان است.

سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارشد جمهوری اسلامی ایران، اوایل ماه گذشته بلافاصله پس از خروج ناو هواپیما بر USS John C. Stennis امریکا، به کشتی های جنگی این کشور هشدار داده بود به خلیج بر نگردند.

یک کشتی حامل دیگر به اسم USS Abraham Lincoln، بدون هیچ حادثه ای در 22 ژانویه وارد خلیج شد.

نقطه نظرات دریاسالار امریکایی، بازتاب دهنده دیدگاه های دیگر مقامات غربی است که می گویند پاسخ هر گونه تحرک ایران برای بستن خلیج را به سرعت خواهند داد.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در برنامه ای در شبکه CBS در ماه گذشته گفت: ”نیروهای نظامی ایران می توانند کشتیرانی از تنگه هرمز را برای مدتی متوقف کنند"

فوکس در جلسه مطبوعاتی خود در منامه اظهار داشت که از این کشور جزیره ای کوچک که در طول دهه های متمادی، میزبان کشتی های نیروی دریایی امریکا بوده است، حمایت می کند.

او درباره این کشور گفت: ”آنها [بحرین] شریکی بلند مدت و قطعه ای بسیار حائز اهمیت از برنامه ما برای انجام این مأموریت هستند."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
بسیجی حوزه 18
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۲۱
۴
ارتش،سپاه و بسیج به فرموده امام راحل ایمان دارند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.وعده الهی حق است.
پاسخ
مای بیبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۱۹
۳
بترسید و از ترستون به ایزی لایف پناه ببرید
پاسخ
ارپی جی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۱۶
۲
بذارید وقتش بشه بهتون میگم
پاسخ
منطقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱۸
بابا مسخره بازی که نیست با قایق برید غول های تکنولوژی رو شکست بدید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
فقط قایق نیست . این تنها یکی از ابزار است .
رهگذر
NORWAY
۰۴:۰۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
آقای منطقی!
ابرهه هم باورش نمیشد که کسی بتونه سپاه فیلی که برای تخریب خانه ی خدا آورده بود شکست بده، ولی خبر داری توسط چی شکست خورد؟ ..... ابابیل، همون پرنده های کوچک.
آره عمو، حالا همین قایقها که اونهارو کوچیک میشماری اگه خدا بخواد همون کار ابابیلهارو میکنند پس زیاد به تکنولوژی انسانها غرّه نشو و بقول معروف اگه ....شی شب دراز است.
رهگذر
NORWAY
۰۸:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
ابرهه هم که با سپاه فیلی که برای تخریب خانه ی خدا تجهیز کرده بود همینطور مثل شما فکر میکرد. ولی حتماً خبر دارید که آن سپاه بظاهر شکست ناپذیر توسط چه چیزهائی از بین رفت؟ بله ابابیل ها، همان پرنده های کوچکی که بشمار نمیآمدند.
امروز هم نگران نباشید، به حول و قوّت پروردگار رب العالمین همین قایقهائی که بنظر شما ناچیزند، همین ابابیلهای ما، توانائی نابودی فیلهائی که به خیال شما شکست ناپذیر و با تکنولوژی هستند را دارند.
کمی صبر کنید، صبح صادق نزدیک است انشاا...
مجید313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
اگه اینطوری که تو میگی چرا وجود حمله به ایرانو ندارن ؟؟؟؟چرا حزب الله با 3000تا ادم چهارمین ارتش دنیا رو شکست داد ؟؟؟؟چرا فلسطینی که کلت هم ندارن اسرائیلو شکست داد ؟؟؟؟چرا ایران تو 8سال جنگ تونست 18تا کشور دنیارو شکست بده ؟؟؟؟
aref
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
دايو جون تو ميگي كه ناو خيلي پيش رفتس آره تو درست ميگي واقا هم عالي ولي يه اطلاعات به برادران ميخوام بدم كه بد نيست اين ناوهواپيما بر آمريكا هر شناوري رو به شعاع 100 متري كه دورش باشه رو با موشك پودر ميكنه و خيلي امكانات ديگه اما اين قايق هاي يا مهدي(عج) تندرو كه ايران ساخته كاري كرده كه اين ناو بياره گوني بچينه لبه ناو دوشگاه تا تيربار بزاره اين يعني ناو يو اس اي جورجبوش كشك كشك اين همه امكانات الكتورونيكي كشك شد رفت هوا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۱۳
۲
ما اهل شعار نيستيم :بچرخ تا بچرخيم
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۳
۱۱
الحمدالله در زمینه تجهیزات رشد خوبی داشتیم گرچه ناو های سهند و پیکان در نبرد با امریکاییان در عرض 2 ساعت از بین رفتند ولی ما پیشرفت زیادی داشته ایم
ولی آنها هم همینطور ما نباید فقط خودمان را ببینیم تمام قایق های ما و از همه بدتر تمام ایمان ما در مقابل یک جنگده هارییر به باد تمسخر گرفته میشود امریکا صدام نیست و ما هم دیگر در ارتشمان فلاحی و آبشناسان و .. نداریم صالحی داریم که با یک ادعای تو خالی بر پیشانی ملت عرق شرم نشاند و سپاه که در یک عملیات جمع آوری اجساد سانحه هواپیمایی لرستان از کوهنوردان طلب کمک میکند
خدایا ما را به راه راست هدایت بفرما
پاسخ
رهگذر
NORWAY
۲۰:۱۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
لطفاً از ایمان دیگران مایه نگذارید، اگر ایمان خودتون ایراد داره و در مقابل یک جنگده هارییر به باد تمسخر گرفته میشود این مشکل شماست، بروید مشکلتونو حل کنید شاید خدا شما را ببخشه و بیامرزه و کاری به ایمان دیگران نداشته باشید.
رهگذر
NORWAY
۲۰:۲۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
در ضمن در رابطه با گفتار امير سرلشكر صالحي ما که هیچ خیسی عرقی بر پیشانی ملت نمیبینیم و اگر شما خیسی شرم آوری در خودتان احساس میکنید قطعاً منشاء آن خیسی از جای دیگرتان است.
sarbaz
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
بنام خدا
1- خبرنگار ایتالیایی پس از بازگشت مفتضحانه سربازان صهیونیست از میدان شکست نبرد با حزب الله عزیز ،آنان را (قرین به مضمون)چنین وصف کرد:" شلوارهای آنان آلوده به مدفوع و ادرار بود!!
خبرنگاری دیگر با پخش تصویر افسر اسرائیلی که از میدان نبرد برگشته بود،نشان داد چگونه از فرط جان بسلامت بردن و عقب نشینی خوشحالی می کند و زمین را می بوسد!!!
2- در عملیات فتح 5 در استان سلیمانیه عراق شاهد این صحنه بودم که سربازان ارتش بعثی صدام چونه به دست و پای بچه های بسیجی می افتادند و التماس برای زندگی خود می کردند یادمه یکیشون تربت سید الشهداء(مهر) از جیبش دراورد و می گفت کربلا، نجف.
در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر مقاوم شد،افسران ارتش بعثی زیر پیراهنهایشان را روی چوب می کردند تا در امان باشند و چقدر مناسبت دارد با لحظه ای که عمرعاص برای جان بسلامت بردن از ضربت تیغ ذالفقار علی(ع)، کشف عورت کرد و در تاریخ است که او به معاویه گفت : کشف عورت سبب نجات از هلاکت بدست علی شد!
3-ما مکلف به لو دادن توانمدینهای خود با توجه به رعایت اصل غافلگیری دشمن نیستیم اما این کاربر محترم و امثالهم بدانند جمهوری اسلامی شعار نمی دهد، اول هشدار و آنهم مبتی بر فرهنگ علوی خود همانگونه که مولایمان رسول الله و امیرالمومنین و سید الشهدا علیهم السلام دعوت توام با هشدار در حرمت خون انسانها می فرمودند و پس از بی توجهی کفار و مشرکین و منافقین،نوبت ضربت ذالفقار میرسد!
سرلشگر صالحی عزیز و تمام سرداران ما، زمانی که این کاربر عزیز حتی در بطن مادر هم نبود امنیت آنها را با وجود خود و ایثار جان خود تضمین کردند تا او امروز متولد شده و کامنت بگذارد!
اراده پولادین نظام در رویارویی با آمریکا و اسرائیل، تغییر معادلات جهانیست و این دکترین ماست نه شعار! و برای تحقق آن سالهاست برنامه ریزی و اقدام شده که شما در قالب چند مانور و خبر نظامی و غیر نظامی تنها اندکی از نتایج این برنامه ریزیها و اقدامات را می بینید.وقتش که برسد خواهید دید چگونه دشمن دست بدامن جهانیان و شورای امنیت و غیره خواهد شد که" غلط کردم...ایران هم عضو شورای امنیت با حق وتو شود".
شک نکنید ما تا عمق استراتژیک دشمن را رصد و برنامه ریزی کرده ایم.نبرد نسل چهارم، یعنی در کمترین زمان ممکن،کمر دشمن باید شکسته شود و ما پس از دفاع مقدس با این رویکرد توانسته ایم دشمن را زمین گیر و از طرفی مهیا ساقط کردنش باشیم.
حزب الله عزیز، تنها اندکی از آن قدرت الهی و نتایج برنامه ریزیهاست.
امیدواریم دشمن حماقت نکند اما اگر بر فرض محال اراده بر اقدام حماقتی کرد،نظام جمهوری اسلامی و سربازان ولایت راه و توان پشیمان کردن او از اقدامش را خوب میدانند بطوریکه مجبور شود حقوق ما را برسمیت شناخته و از تنبیه بیشتر خود با عجز و واسطه ، صرفنظر ایران قدرتمند را طلب کند.
یادمان باشد این مملکت بنابر فرمایش امام روح(ره)، ملک امام زمان(عج)است و با آل علی(ع) هر که در افتاد ورافتاد.
سرباز دفاع مقدس
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۷
۵
آخه اگه وقتش برسه. آخه اگه آقا دستور بدهد، پوست از سرتون میکنیم در به در ها
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۸
وای وای ترسیدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۱
۵
اگه ایران بتونه مه مصنوعی بسازه میشه با چند صدتا قایق یه کارایی کرد.
پاسخ
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱۴
ما هم هیچ غلطی نمیتونیم بکنیم فقط ادعا میکنیم
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
درسته که شهرام و رفقاش هیچ غلطی نمی توانند بکنند ولی در عوض ما پدرتون را در میاریم
رهگذر
NORWAY
۲۰:۰۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
نیازی به اقرار نبود، ما خوب میدونیم که شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید و فقط ادعا میکنید، درست گفتید.
مجید313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
البته تو خوب می تونی غلط کنی....چون گمراهی.....یکی وجودشو داشته باشه بگه که چرا حزب الله 3000نفری اسرائیلو که چهارمین ارتش بزرگ دنیاست(البته ماله پشه ام نیستن) رو شکست بده ؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
GERMANY
۱۴:۳۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱
برای کشوری که چیزی برای ازدست دادن نداره جنگیدن مثل آب خوردنه. غرق شدن یک کشتی یا ناو هواپیمابر و یا حتی یک ضربه کوچک به اونها میتونه تمام افکارشون رو به کابوس تبدیل کنه.بحث سر یک هواپیما یا یک قایق کوچک نیست . 5000 نفر افراد آموزش دیده که کلی براشون خرج شده درون همان ناو و کلی سرمایه نظامی از قبیل هواپیما های مختلف گرانبها درون اونهاست. درست مثل جواهری که درون یک شیشه در روی آب هست میمانند. با کوچکترین تحرک از ترس اینکه وجودیت شون از بین نره محکوم به شکست میشن . دوری از سرزمین وآب و خاک هم به راحتی اونها رو به زانو در میاره . مثل صحرای طبس.  
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۰:۰۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱
خداییش شجاعت ایرانیها خیلی بالاست در صورت جنگ احتمال برنده شدن ایران خیلی زیاده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
عزیز فقط شجاعت ما بالاست؟ یعنی ارتش های دیگه هیچ تعصبی نسبت به کشورشون ندارن؟ ما این نوع جنگ رو قبلا هم تجربه کردیم.جنگ چالدران رو میگم.با اینکه ایرانی ها خیلی با شجاعت و تعصب از کشورشون دفاع کردن ولی عثمانی به دلیل تجهیزات بهتر نظامی....... لطفا کمی منطقی فکر کنین.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۰:۳۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱
خداییش شجاعت ایرانیها خیلی بالاست در صورت جنگ احتمال برنده شدن ایران خیلی زیاده
پاسخ
مجید313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱
همش به خاطر داشتن غیرتِ که از صفتهای خداست..پشت امام زمان(عج) و نایبش امام خامنه ای هستیم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱
ما ذوالفقار حیدریم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۱
۲
جناب 598 حداقل توی تیترت مینوشتی عملیات استشهادی
پاسخ
رهگذر
NORWAY
۱۴:۵۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
به تو رحم کرده که ننوشته چون اگه مینوشت اونوقت دیگه تو دستاویزی برای مطرح شدن نداشتی.
خلاصه اینجوری باعث شد که تو هم بیای وسط و بگی که بابا ما هم آدمیم! آخه، یکی هم به ما محل کنه.
ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
این متن ترجمه است باهوش! اونا که استشهاد نمی فهمن یعنی چی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
بهترین سلاح همین ترساندن انهاست ولی باید برای روز واقعه سلاحهای مدرنی را بیش بینی کنیم تا دهان یاوه گویان بسته شود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۱
۳
واقعا خجالت آوره! همه ارتش های دنیا زمان جنگ مهمترین نگرانیشون تلفات جانی سرباز هاشون هست اونوقت ما؟!!!! بابا جون هرکی دوس دارین اینقدر به پر و پای آمریکا نپیچین.عزیز من با قایق انتحاری میخوای ارتشی رو شکست بدی که 40% بودجه نظامی دنیا در اختیارشه؟ راستی مگه قرار نبود وقتی نفت تحریم شد یا ناوگان ناتو به خلیج اومد تنگه رو ببندن؟ هم نفت تحریم شد هم ناوگان رد شد ولی خبری از بستن تنگه نشد.من نمیدونم هدف جمهوری اسلامی از این همه بزرگنمایی و بلندپروازی چیه.
پاسخ
ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
خیلی شوتی!
ببینم چند ماه دیگه هم همینو میگی؟!
سمیرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
اساسا تنها هنر دولت مهربازی همین ادعاها و شعارهای صد من یه غازه سپاه و ارتش ما الان جلوی ارتش افغانستان هم کم میاره چهارتا زورگیر و خفت گیر رو از خیابونا نمیتونن جمع کنن اونوقت با دم امریکا بازی میکنن خجالت هم خوب چیزیه
رهگذر
NORWAY
۲۰:۱۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
سمیرا خانم / آقا، خودت بیسوادی فکر میکنی دیگران هم بیسوادند؟
اصولاً توانائیهای نظامی تمام کشورها هیچ ربطی به دولتهای آنها ندارد، دولتها میآیند و میروند و هر کدام هم ممکن است ادعا و شعاری داشته باشند ولی اینها هیچکدام تاثیری بر توانائی و ضعف های نظامی آنها ندارد.
همانطور که در پائین پیشنهاد شد بهتر است کمی مطالعه داشته باشید تا گفتارتان موجب خنده دیگران نشود.
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
جوانهای عزیز چیزهائی را که شما در آئینه میبینید ما در خشت دیده ایم فراموش نکنید که دست خدا بر سر ماست کوچک شما نه عنوان یک متخصص جنگ حمله به طبس و فرودآوردن پهباد آمریکائی و از همه مهمتر مقابله با قدرتهای شرق و غرب را معجزه میدانم ایکاش شما جوانها از پشت صحنه این قضایا مطلع بودید و چنین قضاوت نمیکردید
از حضرت علی (ع) سوال شد فاصله حق و باطل چیست ؟ فرمود خیلی کم ، به اندازه چهار انگشت .
حق آن است که بگوئی دیدم و باطل آن است که بگوئی شنیدم
به امید پیروزی حق بر باطل
پاسخ
حاجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۱
۱
با این همه خر که تو ایران هست دیگه نیازی به هیچ چیز نخواهیم داشت صادرات خر راه میندازیم از تحریم رو هم دور میزنیم
در ضمن رهگذر جان قبل از اینکه عرعر کنی شما خفه
پاسخ
رهگذر
NORWAY
۱۳:۵۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
آب رو بریز همون جات که میسوزه.
سمیرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
شما را و خودم را توصیه میکنم به ادب
البته که شکست با ماست ایمان داشته باشید
رهگذر
NORWAY
۱۴:۴۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
سمیرا خانم و یا احتمالاً همون آقا یا خانم ره که در پائین افاضاتی داشته اید، ما هم میدانیم که شکست با شماست و این موضوع را سالیان سال است که ثابت کرده ایم، لذا هر وقت از نوکری اجانب ناامید شده و از خالی کردن پشت هموطنانتان و ترساندن آنها خسته شدید راه بازگشت باز است چون خداوند همیشه توبه پذیران را میبخشد.
حاجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۱
۱
به نظرات خر تعصب های بی عقل خوب گوش فرا دهید اینها همان خرهایی هستند که شربت شهادت نوشیده اند برای امام جاهلشان و میخوان تکنولوژی ناو هواپیما بر فوق مهندسیرو با قایق موتوریکه برای صید ماهی استفاده میشه بهش بمب ببندن غرق کنن البته کار که نشئ نداره ولی شدن این مثل اینکه ما دعا کنیم خدایا به این بسیجیهای جان برکف عقل عزا فرما مگه میشه محاله
پاسخ
ر ه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
آقای حاجی آقا مراتب ادب را رعایت کنید لطفا اینجا جای این حرفای بد نیست
همه دنیا میدانند که سنگ بزرگ علامت چیست و ما با همکارانم که نظامی هستیم همیشه از گفته های بی خردانه و بی ملاحظه مسوولان ناراحتیم جنگ کشورمان با هر کشوری یادتان باشد هر کشوری برابر با ویرانی تمام زیرساختهای نظامی و غیر نظامیست متاسفانه با وجود ادعاهای بی اساس مسوولان در حال حاضر در یکی از بدترین وضعیت های دفاعی قرار داریم
رهگذر
NORWAY
۱۴:۴۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
آقای ره!
شما نظامی هستید؟ یا نظامی اخراجی یا فراری هستید؟
به هر حال هر کدام که باشید نظراتان خالی از منطق میباشد.
اینکه ادعا میکنید در حال حاضر در یکی از بدترین وضعیت های دفاعی قرار داریم حتماً منظورتان اینست که آن موقع که شما نظامی بودید وضعیتمان چه از لحاظ دفاعی و چه تهاجمی بسیار عالی بود!!! اینک سئوال اینجاست، شما ها اگر بلد بودید دفاع کنید و وضعیت خوبی داشتید که دو دستی مملکت را تقدیم امت نمیکردید و پا بفرار نمیگذاشتید.
ما از این خالی بندی ها در اینترنت زیاد دیده ایم و ظاهراً جنابعالی اخیراً با مقوله اینترنت آشنا شده اید لذا توصیه میکنیم قبل از ادعاهای کودکانه کمی تجربه کسب کنید تا مورد مضحکه قرار نگیرید.
كامران
UNITED STATES
۲۳:۳۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۳
۰
۰
ايران اسلامي قدرت شيعه است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها