کد خبر: ۴۰۵۳۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۶ آذر ۱۳۹۵
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس از بعد از ظهر دیروز متلاطم شده است و نسبت به ترددهای غیرضرور دریایی هشدار داده می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، پیام مساعدی اظهار داشت: مطابق انتظار با افزایش ناپایداری‌های جوی، بارش‌های پراکنده باران تا بعد از ظهر دیروز در برخی نقاط استان ادامه یافت.

وی اضافه کرد: به تدریج از بعدازظهر پنج شنبه با خروج سامانه بارشی و شروع وزش باد شمال غربی علاوه بر تلاطم دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان، از امشب سواحل جنوبی نیز مواج و متلاطم می‌شود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: با توجه به تداوم وزش باد شمال غربی بروز پدیده گرد و خاک و کاهش دید در برخی نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۴تا ۳۸ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز به‌تدریج در مناطق شمالی و مرکزی و از امشب در نواحی جنوبی استان جهت باد شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی افزود: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمال و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از اواخر وقت۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر است.

وی بیان کرد: با توجه به تداوم وزش بادشدید شمال غربی تا پایان روز دوشنبه آینده پیش بینی می شود خلیج فارس طی این مدت مواج و متلاطم  باشد و بر همین اساس نسبت به ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی در روزهای یاد شده هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود به سبب وزش باد شدید، بروز پدیده گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها