کد خبر: ۴۰۳۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۷     ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
واحد مرکزی خبر، حدود دو هزار کارمند شیعه بحرینی از زمان شروع اعتراضات این کشور از بخش های دولتی و خصوصی اخراج شده اند. رهبران اتحادیه های کارگری بحرین می گویند، این عده به رغم وعده های دولت هنوز نتوانسته اند به سر کار خود بازگردند.

خبرنگار این شبکه از بحرین گزارش داد: محمد المساعد به مدت بیست سال برای یک شرکت کار کرده است. او می گوید به علت اینکه شیعه است، ماه آوریل گذشته از کار اخراج شده است. وی می افزاید که هیچ اشتباهی مرتکب نشده  و فقط به علت مسائل فرقه ای اخراج شده است.

فعالان و گروههای حقوق بشر می گویند، از زمان شروع سرکوب اعتراضات  در ماه فوریه سال گذشته، بیش از شصت نفر از جمله چهار نیروی پلیس کشته شده اند. حدود دو هزار نفر نیز که از کار اخراج شده اند، هنوز اجازه نیافته اند به محل کار خود بازگردند.

محمد المساعد کارگر اخراج شده می گوید، شرکت علت اخراجش را غیبت چند روزه برای شرکت در تظاهرات ضد دولتی عنوان کرده است اما او خودش می گوید بسیاری از کارمندان غیبت می کردند زیرا خیابان ها امن نبود و پلیس مردم را کتک می زد.

نتایج یک تحقیق مستقل درباره ناآرامی های بحرین نشان داد که بسیاری از بازداشت شدگان شکنجه شدند و تعداد زیادی از اماکن مذهبی شیعیان نیز تخریب شد و بسیاری نیز به علت حضور در تظاهرات کار خود را از دست دادند.

عده ای که کار خود را از دست داده اند، برای تامین مایحتاج زندگی خود به سختی افتاده اند. اما به هرحال اکثریت شیعه بحرین می گویند که به تظاهرات ادامه می دهند و از خواسته شان دست بر نمی دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها