کد خبر: ۴۰۳۷۹
زمان انتشار: ۱۷:۲۱     ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار مهر، تلاش برای گرم کردن فضای انتخابات برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه وظیفه و رسالت همگانی و عمومی است و ادارات و سازمان های دولتی نیز در این زمینه نقش ویژه ای را بر عهده دارند ولی در مواردی از این فضا سوء استفاده شده و برنامه های مختلفی به نفع یک کاندید یا جریان خاص مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در حالی که روزانه و گاهی اوقات لحظه ای عدم بهره برداری از مکان ها و امکانات دولتی برای تبلیغ کاندید یا یک جریان خاص از سوی مسئولان مختلف دولتی و قضایی مطرح می شود که متاسفانه دوشنبه شب در سنندج این مهم به عینه عملی شد و از برگزاری یک برنامه صرفا ورزشی به نفع افراد خاصی که در مجلس کاندید شده بودند، بهره برداری به عمل آمد.

حضور افراد کاندید در هر فرصتی برای معرفی خود این روزها در کردستان به اوج خود رسیده است که البته این وضعیت از حضور پرشور آنها در مراسم های ختم افراد مختلف از مشهور و سرشناس گرفته تا عادی و ناشناس آغاز شد و سپس به مراسم  مولودی خوانی و جشن میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) کشیده شد.

ارسال گسترده پیامک های مختلف با مناسبت و بی مناسبت از سوی کاندیداهای تائید صلاحیت شده در استان کردستان در حالی به اوج خود رسیده است که حضور در فضای مجازی و راه اندازی سایت های اطلاع رسانی و فعالیت گسترده در حوزه مطبوعات محلی و نشریات استانی را نیز نباید در این بخش نادیده گرفت و به سادگی از کنار آن عبور کرد.

برگزاری مراسم افتتاح یکی از سالن های ورزشی در شهر سنندج در حالی دوشنبه شب برگزار شد که این مراسم بیشتر برای تبلیغ دو چهره و کاندیدای مجلس تدارک دیده شده بود و افراد منتسب به این دو فرد صندلی های دو ردیف اول را از آن خود کرده بودند و کارت های تبلیغاتی آنها نیز به صورت گسترده در سالن محل برگزاری مراسم توزیع شد.

جالب ترین بخش برنامه افتتاح سالن ورزشی در محله بهاران سنندج جایی بود که یکی از افراد کاندیدا با قرار گرفتن پشت تریبون اقدام به سخنرانی کرد و در نهایت برنامه بعد از بخش های مختلف از جمله نمایش طنز و موسیقی کردی به پایان رسید.

هر چند که در این مراسم از حضور مدیران دولتی خبری در میان نبود ولی امام جمعه سنندج و معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز حضور داشتند که البته قبل از پایان برنامه و در اواسط آن مراسم را ترک کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان حتی تا در ورودی سالن نیز وارد شد ولی وقتی که حضور کاندیداها در این مراسم را مشاهده کرد از حضور در این برنامه پرهیز کرد و به مراسم عیادت از بانوان فوتبالیست کردستانی رفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص برگزاری این مراسم عنوان کرد: برای برگزاری این برنامه هیچ گونه هماهنگی با ما صورت نگرفته بود و باید هیئت مربوطه در این زمینه پاسخگو باشد.

فرهاد عبدالهی بیان کرد: برنامه قرار بود به مناسبت افتتاح این سالن ورزشی برگزار شود که متاسفانه از این برنامه به شکل دیگری بهره برداری شد و در راستای اعمال قانون قطعا با هیئت مربوطه و رئیس آن برخورد می شود.

فرماندار شهرستان سنندج نیز با تاکید بر لزوم رعایت قانون و مقررات در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتظار می رود که از مکان های دولتی و امکانات در اختیار ادارات دولتی برای تبلیغ به نفع یا علیه کاندیدای خاص استفاده نشود.

ولی الله میرزائی اصل در پاسخ به خبرنگار مهر افزود: تلاش برای جلب مشارکت حداکثری وظیفه ای عمومی است ولی مجریان و متولیان برگزاری انتخابات به هیچ عنوان به نفع یا علیه یک کاندید خاص در انتخابات ورود پیدا نمی کنند و رسالت اصلی ما برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها