کد خبر: ۴۰۳۷۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۵ آذر ۱۳۹۵
پشت پرده عدم توبیخ و یا برکناری وزیر راه پس از فاجعه برخورد قطار سمنان

 حادثه سمنان آنقدر فاجعه عمیقی بوده که بتواند باعث استضاح عباس آخوندی شود اما شواهد نشان می‌دهد که دولت نه تنها تصمیمی برای برخورد با عباس آخوندی به خاطر فاجعه سمنان ندارد بلکه حسن روحانی با تمام قوا می خواهد از وزیر کم‌کار خود حمایت کند. خیلی ها معتقدند اگر در ماه‌های پیش رو اتفاقی به مراتب بزرگتر از ماجرای برخورد قطارها هم در حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی رخ دهد، دولت مصمم به حفظ آخوندی خواهد بود چرا که امید بسته، با او راه نیمه تمام معامله با فرانسوی‌ها را به پایان برساند.

 حسن روحانی با محدودیت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران روبروست از همین رو تمام تلاش خود را به کار بسته تا هرچه زودتر هواپیماهای خریداری شده ولو به چند فروند و حتی ولو به یک فروند وارد کشور شود تا بتواند از بار تبلیغاتی رسانه ای آن، هم نشانه داخلی برای ثمر بخش بودن برجام ایجاد کند، هم برای خارجی ها این پیغام را مخابره کند که اقدامات ایالات متحده مشکلی برای  تبادلات اقتصادی ایران با جهان ایجاد نکرده است و هم یک دستاورد انتخاباتی در ماه های مختوم به رقابت های ریاست جمهوری 96 برای خود فراهم آورد.

 روحانی خوب می‌داند که وارد شدن هرگونه خدشه به جایگاه طرف اصلی در مذاکرات خرید هواپیما می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای دولت او به همراه داشته باشد. او می‌داند که حذف و یا تزلزل جایگاه عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی که قرار است یک طرف ماجرای خرید هواپیماهای فرانسوی باشد ممکن است طرفهای غربی را نیز سست کرده و از ادامه راه بازدارد.

به کانال 598 بپیوندید
@www_598_ir
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها