کد خبر: ۴۰۲۹۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۷ آذر ۱۳۹۵
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به اعلام جزئیات برگزاری مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی (ایسا) پرداخت و از انتخاب ایران به عضویت در هیات رئیسه ایسا به مدت سه سال خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، سید تقی نوربخش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه 14 تا 18 نوامبر مجمع عمومی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی(ایسا) در پاناما برگزار شد. 158 کشور عضو این اتحادیه هستند و هر سه سال یکبار گرد هم می آیند.

وی افزود: این مجمع عمومی امسال با حضور 1000 نفر برگزار شد و مقامات بلندپایه مربوط در این مجمع حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یک ماه پیش از بنده خواسته شد نایب رئیس این مجمع عمومی باشم گفت: این انتخاب به دلیل نقش ایران در فعالیتهای ملی و بین المللی بود.

نوربخش افزود: ایسا یکی از قدیمی‌ترین نهادهای وابسته به سازمان ملل است که در سال 1927 تاسیس شده است. تغییر اساسنامه ایسا و تغییر حق عضویت برای انتخابات رییس رای گیری شد و برویر از کشور آلمان رای آورد.

وی با اشاره به اینکه ایران به عنوان عضو هیات رئیسه ایسا به مدت سه سال انتخاب شد اظهار کرد: حدود 10 درصد GDP دنیا هزینه تامین اجتماعی است و سیاستگذاری هایی برای این 10 درصد انجام شد و 10 چالش اصلی در آنجا مطرح شد که چالش نخست شکاف پوشش بود و 50 درصد مردم دنیا تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

به گفته نوربخش نابرابری در زندگی، سالمندی جمعیت، اشتغال کارگران جوان و تحصیلکرده، بازار کار و اقتصاد دیجیتال، سلامت و مراقبتهای بلند مدت، مخاطرات و شوکهای مهلک نوظهور، حمایت از کارگران مهاجر، انتقال فناوری و تطابق آن با فعالیت های تامین اجتماعی و انتظارات عمومی بالا 9 چالش بعدی بودند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ایسا راهکارهایی برای کشورها در این باره در نظر گرفته است گفت: چهار راهکار در این مجمع رونمایی شد که روش‌های برخورد سازمانهای بیمه گر با شرکای اجتماعی، راهکارهای اجرایی گسترش پوشش، فعالیت های اکچوئریال و ارتقای اشتغال پایدار از این جمله هستند.

نوربخش درباره محاسبات بیمه ای افزود: این محاسبات طی سی و چندسال گذشته بازنگری نشده‌اند و اخیرا در قراردادی با ILO این کار ملی تغییر محاسبات اکچوئریال در حال انجام است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها