کد خبر: ۴۰۲۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
روز گذشته مراسم تشییع پیکر پاک دو شهید شهر قطیف که اخیرا بدست نیروهای امنیتی سعودی به شهادت رسیده بودند با حضور بیش از 100 هزار نفر برگزار شد.

مهر، مراسم تشییع پیکر "منیر المیدانی" و "زهیر آل سعید" که در جریان تظاهرات هفته گذشته با تیراندازی نظامیان سعودی به شهادت رسیده بودند بسیار پرشور برگزار شد.

در این مراسم بیش از 100 هزار نفر از ساکنان منطقه قطیف که اکثریت آنها را شیعیان تشکیل می دهند مشارکت کردند.

به گزارش العالم در این مراسم تشییع که در شهرک العوامیه (منطقه قطیف) در شرق عربستان سعودی برگزار شد، شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی خشونت علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردمی را محکوم کرده و خواستار قصاص عاملان آن شدند.


تصویری از مراسم تشییع پیکر شهدای قطیف

بنابر این گزارش شهید المیدانی هفته گذشته در هنگام مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز که در آن مطالبات آزادیخواهانه ملت عربستان مطرح شده بود، به شهادت رسید و شهید زهیر آل سعید در مراسم تشییع پیکر وی به فیض شهادت نائل گشت.

این در حالی بود که مقامات سعودی هنوز پیکر شهید زهیر آل سعید را تحویل نداده اند اما مردم قطیف روز گذشته مراسم تشییع را برای هر دو شهید هفته اخیر برگزار کردند.

بنابر این گزارش، با وجود سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آل سعود همچنان در منطقه قطیف تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در زمینه تحقق مطالبات مشروع آنها و در محکومیت سیاست کشتار، سرکوب و تبعیض آل سعود ادامه دارد.

روز گذشته نیز هزاران نفر از مردم این منطقه علاوه بر مشارکت در مراسم تشییع پیکر شهدا بار دیگر بر تحقق این خواسته ها در زمینه انجام اصلاحات تاکید ورزیدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
التلمیذ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
الله اکبر اخوان
انتم المنصورون حتما...انتم الاعلون قطعا بانکم مومنون.یا زهرا(س)
پاسخ
التلمیذ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
الله اکبر اخوان
انتم المنصورون حتما...انتم الاعلون قطعا بانکم مومنون.یا زهرا(س)
پاسخ
زرگر نگین بیله سوار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
مردم مسلمان جهان ازجمله کشورهای عربی بیدار باشید کشورهای غرب ازجمله امریکا هیچگونه دنبال منافه وحل مسائل ومشکلات نیستند فقط به فکر غارت اموال مسلمانان آمدند فتنه خودرا درمیانه مسلمانان ترویج دهند ، عزیزان هوشیار باشید وحدت وهمدلی خودرا تقویت کنید تاشکست دشمنان اسلام فراهم کنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها