کد خبر: ۴۰۰۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
به دنبال تيرگي روابط قاهره- واشنگتن و تهديد آمريكا به قطع كمك‌هاي اقتصادي خود، مصري‌ها قصد دارند تا جايگزين‌هايي براي اين كمك‌ها بيابند و كمك‌هاي آمريكا را تحريم كنند.
ايسنا، به نقل از روزنامه الراي العام كويت، جنبش مصري "شهروندان مخالف گراني" فعاليت‌هاي مردمي خود را براي تحريم كالاها و توليدات آمريكايي آغاز كرده‌اند.

اين اقدام در واكنش به تهديدهاي كنگره آمريكا مبني بر قطع كمك‌هاي اقتصادي‌اش به مصر به دنبال محكوميت فعاليت‌هاي نهادها و شخصيت‌هاي آمريكايي در مصر صورت مي‌گيرد.

واشنگتن نيز تلاش مي‌كند تا با اعمال فشار بر ديگر كشورهاي عربي مانع حمايت اقتصادي آنها از مصر شود."محمود العسقلاني" هماهنگ‌كننده جنبش "شهروندان مخالف گراني" عنوان داشت: فعاليت‌هاي اين جنبش در شهرهاي مختلف مصر براي تشويق مردم به تحريم كالاهاي آمريكايي از طريق توزيع جزوات و سخنراني در دانشگاه‌ها و مساجد آغاز مي‌شود.

وي در ادامه افزود: ما به رسانه‌هاي جمعي به عنوان يك وسيله براي تحريم كالاهاي آمريكايي به ويژه فست فودها و آب‌هاي معدني نگاه مي‌كنيم.

"نبيل زكي" يكي از رهبران حزب "تجمع چپ‌گراي مصر" نيز عنوان داشت: تحريم اين كالاها به نفع مصر است چرا كه ما را از وابستگي به آمريكا رها مي‌كند و راه را براي اصلاح و تغيير برخي توافق‌نامه‌هاي ميان مصر، اسرائيل و آمريكا باز مي‌كند.

گروهي از روحانيون و علماي مذهبلي مصر و رهبران حزبي سلفي "النور" نيز تلاش دارند تا جايگزين‌هاي براي كمك‌هاي اقتصادي آمريكا بيابند.

"محمد حسان" يكي از روحانيون سلفي مصر اعلام كرد كه بايد به كمك‌هاي مالي مردم مصر به جاي حمايت مالي آمريكا تكيه كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها