چشمانداز ابدی، نورگیری عالی، کمیواحد و شرح نوع امکانات و دیگر
مشوقهايی که باعث جلب نظر مشتری در بازار مسکن میشود دیگر به امر عادی در
تبليغ فروش مسكن تبدیل شده است.
به گزارش «دنیای اقتصاد» برخی از
فروشندهها در بازار مسکن به غیر از امکاناتی که واحدهای فروشیشان برای
خریداران فراهم میکند، از امکاناتی که محله در اختیار ساکنان قرار میدهد
نیز برای مشتری یابی استفاده میکنند.
روز گذشته مالکی در غرب تهران
که قصد فروش واحد مسکونی خود را داشت در آگهی فروش واحدش از بزرگترین
فروشگاه در محله بلوار فردوس نام برده بود. وی در آگهی خود به مشتریان
اعلام کرده بود: «دسترسی آسان به یک فروشگاه بزرگ با خرید یک واحد مسکونی»
65 متر مربع، 2 خوابه، 12 ساله با کلیه امکانات.»
مناسبترین خرید فصل !
مالکی در حوالی خیابان نامجو نیز تضمین کرده، مشتری که واحد وی را خریداری کند، مناسبترین خرید فصل را انجام داده است.
این فروشنده تصمیم دارد واحد 70 متری نوساز خود را به همراه کلیه امکانات متری 2 میلیون و 550 هزار تومان به متقاضی واگذار کند.
اما
قیمتهای کارشناسی شده نشان دهنده این مساله است که ارزنده ترین نرخ فروش
برای یک واحد نوساز در خیابان نامجو، متری یک میلیون و 880 هزار تومان است
نه 2 میلیون و 550 هزار تومان !
حال مشخص نیست که منظور فروشنده واحد مذکور از مناسبترین خرید فصل چه بوده است.
مفتخریم که قیمتها را شکستیم
از
سوی دیگر در یکی از محلههای شمال تهران یک مشاور املاکی تاکید کرده است:
از اینکه توانستهاند نرخهای پیشنهادی فروش مالکان را بشکنند افتخار
میکنند، اما شواهد بیانگر این موضوع است که اگرچه آنها تلاش کرده اند تا
نرخهای اعلام شده از سوی مالکان را کاهش دهند، اما همچنان قیمتهای تثبیت
شده بالاتر از ارزش حقیقی است.
همچنین مشاور املاکی در محله قیطریه
قیمت هر متر مربع یک واحد 85 متری یکسال ساخت با کلیه امکانات را 3 میلیون و
900 هزار تومان اعلام کرده است؛ در حالی که نرخ منصفانه چنین واحدی، متری 3
میلیون و 820 هزار تومان است.