به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سعید ناصری مدیرکل اسبق آموزش و پرورش زنجان در خصوص «عملکرد صندوق
ذخیره فرهنگیان»، اظهار داشت: هدف از تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان، رسیدگی
به مشکلات معیشت و مسکن معلمان بود.
وی ادامه داد: سرمایههای اندک
معلمان در مجموع، سرمایههای عظیمی میشوند و هدف این بود که اگر معلم
مشکلی دارد، مشکلاتش با پولهایی که در این صندوق جمعآوری میشود، مرتفع
شود.
مدیرکل اسبق آموزش و پرورش زنجان اضافه کرد: شهابالدین غندالی
که از مدیران دوران اصلاحات بود، به عنوان مدیرعامل صندوق ذخیره منصوب شد و
برای خودش، همسرش و فرزندش، مسئولیتهای خاصی را در این صندوق مشخص کرده
است.
ناصری یادآور شد: شنیده میشود اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان
صورت گرفته است و بر اساس آنچه اعلام میشود، این رقم بالغ بر 8 هزار
میلیارد تومان است، در صورتی که هدف این بود این سرمایهها جمع شده و برای
بهبود معیشت معلمان و رونق اقتصادی آنها به کار برود.
وی با بیان
اینکه افراد مسئول این صندوق این پولها را به عنوان وام و تسهیلات در
اختیار افرادی که مشخص نیست معلم باشند یا خیر قرار دادند، گفت: در حال
حاضر بخشی از این سرمایه گم شده است و آنها اعلام میکنند که نمیدانیم این
پولها چطور شده است و این موضوع نشان میدهد که نظارتی در کار نبوده است.
مدیرکل
اسبق آموزش و پرورش زنجان عنوان کرد: شرایط در این صندوق طوری شده است که
حراست وزارت آموزش و پرورش وارد این موضوع شده و این افراد را بازداشت کرده
است؛ ما انتظار داریم پولها را برگردانند و این افراد را محاکمه و مجازات
کنند و مسببین این تخلف نیز باید پاسخگو باشند.
ناصری با تأکید بر
اینکه معلم با قصد خدمت وارد آموزش و پرورش میشود، گفت: از مسئولان قوه
قضاییه انتظار داریم که این افراد را محاکمه و مجازات کنند و نگذارند
عدهای چنین وضعیتی را به وجود بیاورند.
مدیرکل اسبق آموزش و پرورش
زنجان درخصوص «وضعیت فعلی آموزش و پرورش»، تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم در
زمینه ارتقای علمی و محتوای درسی کتابها آنطور که باید و لازم است، محتوا
گنجانده نشده است تا معلمان آموزش بدهند و منجر به تربیت انسانی سالم و
مؤمن شود؛ البته این مشکل به این موضوع برمیگردد که هنوز سند تحول بنیادین
را در آموزش و پرورش اجرا نمیکنیم و نشانههایی را میبینیم که علاقهای
نسبت به اجرای آن نیز وجود ندارد.
وی تصریح کرد: برای نمونه در کتاب
عربی به دانشآموزان یاد میدهیم که «گنجشک پرید»، حال این چه مفهوم
آموزشی و تربیتی برای دانشآموزی که قصد آشنایی با زبان عربی را دارد، به
دنبال دارد؟