کد خبر: ۳۹۸۷۱
زمان انتشار: ۱۶:۱۵     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
"صراط" - ایمن الظواهری رهبر القاعده در نوار ویدئویی از همه مسلمانان و جهان عرب خواست تا از شورشیان سوریه بر ضد نظام اسد، حمایت کنند.
 
به گزارش سرویس سیاسی صراط، در این ویدئوی هشت دقیقه ای که با تیتر " شیرهای سوریه به پیش" روی وب سایت گروه اینتل منتشر شده است از مسلمانان ترکیه، عراق، لبنان و اردن خواسته شده تا با عزیمت به سوریه  به شورشیان این کشور کمک کنند و با نیروهای اسد به مبارزه بپردازند.

ظواهری در این پیام همچنین تاکید کرده که مسلمانان نباید به کشورهای غربی و عربی تکیه کنند و باید از هر راهی که می توانند اعم از نقدی، جانی و اطلاعاتی به شورشیان کمک کنند.

 روز شنبه یکی از مقامات آمریکا نیز عنوان کرد که شاخه القاعده در عراق انجام حملات تروریستی اخیر در پایتخت سوریه، دمشق را پذیرفته و احتمالا مسئولیت بمب گذاری حلب در روز جمعه که به کشته شدن حداقل 28 نفر انجامید نیز بر عهده همین گروهک است.

هاآرتض اضافه کرد: گزارش های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که بمب گذاری در سوریه به دستور ایمن الظواهری، رهبر القاعده انجام شده است و این موضوع تاییدی بر اظهارات بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مورد دست داشتن القاعده در ناآرامی های سوریه است.

گفتنی است پیش از این نیز کماندوهای عربستانی زنده و مرده به دست نیروهای ارتش سوریه افتاده بودند و دخالت عربستان سعودی، اسرائیل و اردن در وقایع سوریه، غیرقابل انکار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها