کد خبر: ۳۹۷۹۱۸
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۲۸ مهر ۱۳۹۵
بیانیه علمای بحرین در اعتراض به بازداشت خطبای حسینی؛
در حالی که از آغاز محرم تا کنون چندین خطیب حسینی در بحرین بازداشت شده‌اند، روحانیون این کشور با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی تمام خطبا شدند و به دولت بحرین هشدار دادند این کار فقط پشیمانی در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روحانیون بحرین با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف سرکوب فرقه‌ای و آزادی خطبای منبر حسینی و آغاز راهکار سیاسی شدند.

در این بیانیه تاکید شده دولت بحرین، سیاست برنامه‌ریزی شده و در حال افزایش علیه طایفه شیعه در بحرین به کار گرفته و این سیاست امروز علیه خطیبان حسینی به کار گرفته شده است.

در این بیانیه آمده است: در گذشته نزدیک خطیبانی که بر منبرهای حسینی یا مسجدها سخنرانی می‌کردند فراخوانده شده و بازداشت می‌شدند اما امروز واکنش شدیدتر شده و این خطیبان تنها به خاطر یک کلمه دینی و سخنرانی متعارف بازداشت می‌شوند در حالی که سخنرانی درباره کربلا صدها سال است انجام می‌شود .

طایفه شیعه در کشورهای مختلف بیشتر از 100 سال است که به برگزاری مجالس عزا برای سید‌الشهداء متمایز است و در بحرین نیز همینگونه بوده و جز تعدادی ستمگر متعرض این موضوع نشده‌اند..آیا از عاقبت بد آنها و باقی ماندن مناسک حسینی پند نگرفته‌اید؟

خصومت نظام علیه ملتی که خواستار حقوق بر حق خود است و سرکوب مقدسات دینی این ملت، نتیجه‌ای جز پشیمانی در پی نخواهد داشت.

از آغاز ماه محرم بسیاری از نمادهای عاشورایی در مناطق مختلف بحرین بازداشت شده‌اند و چندین خطیب حسینی برای بازجویی فرا خوانده شده‌اند که از جمله این افراد «شیخ بشار العالی» و «شیخ میثم السلمان» هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها