به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات فارس، برخی صاحبنظران و کارشناسان با بررسی مشکلات کاربران در استفاده از اینترنت تاکید کرده اند، اختلال در Secure Sockets Layer یا (SSL) و پروتکل Transport Layer Security یا (TLS) از جمله عوامل اصلی این مشکل محسوب می شوند.
اختلال های یاد شده نقل و انتقال داده ها از طریق پروتکل یاد شده را دچار مشکل کرده و باعث شده کاربران نتوانند به خدماتی همچون جیمیل، ایمیل یاهو ، هات میل شرکت مایکروسافت و خدمات ایمن سایت هایی همچون آمازون دسترسی پیدا کنند.
این اختلال هنوز برطرف نشده و مشخص نیست شرایط چه زمانی به حالت عادی بازخواهد گشت.
البته این اختلال خوشبختانه تنها سایت های خارجی را در بر می گیرد و به عنوان مثال دسترسی به خدمات ایمن بانکداری الکترونیک در داخل کشور بدون مشکل خاصی قابل دسترس است.
به گفته این کارشناسان، این که منشأ اختلال مذکور در داخل است یا خارج، هنوز مشخص نیست.