کد خبر: ۳۹۷۷۱۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۲۶ مهر ۱۳۹۵
رئيس شوراي عالي سياسي يمن با ارسال نامه‌هايي جداگانه‌ به دبير كل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت، از آن دو خواست جلوي كشتار مردم يمن به دست ائتلاف عربستان سعودي را بگيرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «صالح الصماد» رئيس شوراي عالي سياسي يمن يكشنبه (ديروز) با ارسال دو نامه‌اي به شوراي امنيت و سازمان ملل خواستار توقف حملات عربستان سعودي به يمن شد.

به گزارش وبگاه خبري «المستقبل» يمن، الصماد در اين دو نامه كه به «آنتونيو گوترش» دبير كل جديد سازمان ملل و رئيس دوره شوراي امنيت اين سازمان نوشته‌ است، به جنايات ائتلاف عربي عربستان سعودي در يمن طي 18 ماه گذشته اشاره كرده و از آن دو خواسته است تصميمات و اقدامات لازم براي توقف جنايات و ظلم اين كشور در حق مردم يمن را توقف كنند.

در اين نامه‌ها آمده است، ائتلاف عربستان به افراد غير نظامي بي‌گناه حمله كرده و در حق آن‌ها جنايت‌هايي مرتكب شده كه تاريخ همانند اين جنايت‌ها را نديده است و آخرين آن، جنايات حمله به مراسم ختمي در صنعاء، پايتخت يمن بود كه در آن بيش از 700 نفر كشته و زخمي شدند.

رئيس شوراي عالي سياسي يمن گفته است: «اقدام شوراي امنيت و سازمان ملل در مواجهه با اين جنايت‌ها و گذشتن از كنار آن‌ها بدون اتخاذ هيچ گونه تصميمي عليه متجاوزان، بسيار حيرت آور بوده و با وظايف اين دو سازمان بين‌المللي در تعارض است».

الصماد تأكيد كرد كه اين اقدام سازمان ملل و شوراي امنيت رنج و مشكلات مردم يمن، زخمي‌ها و نيازمندان به درمان در خارج از اين كشور را دو چندان كرده است.

وي در اين دو نامه از اين دو سازمان خواسته هر چه سريعتر حملات هوايي، دريايي و زميني عربستان را متوقف كرده و محاصره يمن را لغو كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها