کد خبر: ۳۹۷۴۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۵ مهر ۱۳۹۵
مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از ورود موج جديد بارشي و كاهش دماي كشور خبر داد و گفت: از فردا بارش برف در ارتفاعات استان‌هاي اردبيل و شمال آذربايجان شرقي و دامنه‌هاي شمالي البرز دور از انتظار نخواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسيم، احد وظيفه با بيان اينكه امروز يكشنبه 25 مهر بارش پراكنده در سواحل درياي خزر و خراسان شمالي ادامه مي‌يابد، گفت: فردا دوشنبه 26 مهر سامانه ديگري با تقويت جريان‌هاي سرد شمالي بر روي درياي خزر وارد شمال و شمال غرب كشور مي‌شود و موج جديد بارش‌ها در سواحل درياي خزر، دامنه‌هاي شمالي البرز، برخي مناطق استان اردبيل، شمال آذربايجان غربي و شرقي ايجاد خواهد كرد كه شدت بارش اين سامانه در استان‌هاي گيلان و مازندران پيش‌بيني مي‌شود.

به گفته مدير كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي، به سبب كاهش محسوس دما از فردا 26 مهر، بارش برف طي روزهاي دوشنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات استان‌هاي اردبيل و شمال آذربايجان شرقي و دامنه‌هاي شمالي البرز دور از انتظار نخواهد بود. همچنين بر اساس خروجي مدل‌هاي هواشناسي روز شنبه 24 مهر در شمال غرب، سواحل درياي خزر و دامنه‌هاي شمالي البرز مركزي دماي هوا به طور نسبي كاهش خواهد يافت كه افت دما يكشنبه 25 مهر در شمال شرق نيز رخ خواهد داد و كاهش دما در روزهاي دوشنبه و سه شنبه 26 و 27 مهر در مناطق مذكور محسوس‌تر خواهد بود.

كاهش ديد در برخي جاده‌ها به خاطر مه‌آلود بودن هوا

وظيفه با بيان اينكه درياي خزر روز دوشنبه مواج پيش‌بيني مي‌شود،  اظهار كرد: فردا جاده‌هاي كوهستاني البرز به ويژه جاده‌هاي مرتفع و گردنه‌هاي كوهستاني مه آلود با كاهش ديد افقي پيش‌بيني مي‌شود.

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي در پايان با اشاره به وضعيت هواي استان تهران در روزهاي آينده گفت: آسمان تهران امروز يكشنبه 25 مهر صاف تا كمي ابري، در بعدازظهر وزش باد با حداكثر و حداقل دماي 25 و 14 درجه سانتيگراد و در روز دوشنبه 26 مهر كمي ابري، در بعضي ساعات افزايش ابر، در بعدازظهر وزش باد شديد با حداكثر و حداقل دماي 25 و 12 درجه سانتيگراد پيش بيني مي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها