کد خبر: ۳۹۷۳۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۲۴ مهر ۱۳۹۵
يك منبع قضايي فرانسوي از بازداشت يك زوج جوان به ظن تلاش براي انجام حمله تروريستي تكفيري در خاك اين كشور خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، يك منبع قضايي فرانسوي ضمن تأييد گزارش‌هاي مربوط به شبكه تلويزيوني iTÉLÉ، از بازداشت يك زوج جوان 21 و 17 ساله به ظن تلاش براي ارتكاب حمله تروريستي تكفيري در خاك اين كشور خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوي فيگارو، تحقيقات صورت گرفته نشان داد كه اين زوج با «رشيد قاسم» مبلغ فرانسوي گروه تروريستي داش كه مظنون به هدايت از راه دور حملات در فرانسه از منطقه مرزي عراق و سوريه از طريق نرم‌افزار پيام‌رسان تلگرام است، در ارتباط بوده‌اند.

بنابر اعلام يك منبع نزديك به پرونده تحقيق، اداره كل امنيت داخلي فرانسه اطلاعاتي در دست دارد كه نشان مي‌دهد اين دو نفر مظنون به تلاش براي اقدام تروريستي در خاك فرانسه بوده‌اند و به موجب آن بخش ضدتروريستي دادگاه پاريس در ابتداي ماه جاري ميلادي تحقيقات خود در خصوص اين زوج را آغاز كرده است.

اين دو نفر در منطقه «سن سنت دني» در حومه پاريس بازداشت شدند و زن جوان كه باردار است پس از دستگيري خود مدعي شده كه به دليل بارداري نمي‌خواسته دست به اقدام تكفيري بزند.

بر اساس اين گزارش، از تابستات سال جاري تاكنون حدود 15 نفر از جمله چندين نوجوان به ظن تلاش براي انجام اقدام تروريستي و خشونت‌آميز در خاك فرانسه به تشويق رشيد قاسم بازداشت شده‌اند.

فرانسه كه همواره از حاميان اصلي تروريست‌هاي سلفي - تكفيري بوده، هم‌اكنون با پديده تروريسم تكفيري مواجه است و بنابر اعلام دولت پاريس، پديده گسترش تمايل فرانسويان براي پيوستن به گروه‌هاي تكفيري طي ماه‌هاي گذشته بطور قابل توجهي افزايش داشته است و كشورهاي غربي و از جمله فرانسه كه خود تا پيش از اين اقدام به تسليح عناصر اين گروه‌هاي تروريستي مي‌كرده‌اند، هم‌اكنون از بيم بازگشت آنها به كشورهاي متبوع خود و انجام اقدامات تروريستي، تدابير ويژه‌اي را براي ممانعت آنها از ورود به كشورهايشان اتخاذ كرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها