کد خبر: ۳۹۶۵۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
بلومبرگ با استناد به آمارهاي شركت عربستاني اعلام كرد درآمد نفتي سعودي‌ها امسال با رقم ۱۳۲ ميليارد دلار به كمترين ميزان طي ۷ سال گذشته مي‌رسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در حالي كه قيمت نفت طي دو سال گذشته بيش از 70 درصد افت داشته، بسياري از كشورهاي وابسته به نفت را با ضرر و زيان جدي مواجه كرده است، با اين حال عربستان كه وابستگي بسيار شديدي به درآمدهاي نفتي دارد بيشترين آسيب را ديده است. 

بلومبرگ در گزارشي به كاهش درآمدهاي نفتي عربستان از سال 2012 تا سال 2017 اشاره كرده كه بيشترين افت درآ«دهاي نفتي در سال جاري رقم خواهد خورد. 

خبرگزاري بلومبرگ با استناد به آمارهاي جادواي وستمنت نوشته است درآمدهاي نفتي سعودي‌ها امسال به كمترين ميزان از سال 2012 خواهد رسيد. 

عربستان امسال تنها 32 ميليارد دلار درآمد نفتي خواهد داشت كه كمترين ميزان نسبت به 7 سال گذشته است. 

جادواي وستمنت اعلام كرده است كه عربستان در سال 2012 بيشترين ميزان درآمدهاي نفتي را به ميزان 337 ميليارد دلار داشت. اين كشور در سال 2009 رقمي معادل حدود 155 ميليارد دلار درآمد نفتي داشت كه با روند صعودي در سال‌هاي 2010 و 2011 بيشترين ميزان در سال 2012 رقم خورد، اما بعد از آن روند كاهشي درآمدهاي نفتي عربستان شروع شد و سير نزولي آن ادامه پيدا كرد كه بيشترين كاهش درآمد، امسال رقم مي‌خورد. 

 

جادواي وستمنت يك شركت بورسي عربستان است كه دفتر مركزي آن در رياض قرار دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها