کد خبر: ۳۹۵۹۹۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۵
براساس اصلاحات جديد ارائه شده از سوي وزارت كار عربستان هم اكنون شرايط براي اخراج و يا عدم افزايش حقوق كارمندان دولتي اين كشور هموار شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از گلف بيزينس، با ارائه اصلاحات جديد از سوي دولت عربستان در حال حاضر شرايط براي اخراج و يا عدم افزايش حقوق كارمندان دولتي اين كشور فراهم شده است. قوانين جديد كه از روز يكشنبه اجرايي شده است به دولت اين كشور اجازه مي‌دهد كه كارمندان خود را اخراج و يا از افزايش حقوق محروم كند.

با آغاز اجراي اين قوانين درحال حاضر حدود 1.5 ميليون كارمند سعودي در معرض ارزيابي مجدد شغلي قرار گرفته و ديگر تضميني براي تداوم اشتغال آنها وجود ندارد.

براساس اصلاحات انجام شده كارمندان سعودي بايد بهره‌وري خود را افزايش داده و در غير اين صورت به آنها 3 سال فرصت داده خواهد شد تا بهره‌وري خود را افزايش دهند و پس از آن و در صورت عدم افزايش كيفيت از كار اخراج خواهند شد.

تا پيش از اين و در زمان فراواني درآمدهاي نفتي عربستان كاركنان دولتي كه حدود نيمي از اشتغال اين كشور را تشكيل مي‌دهند در برابر اخراج مصون بوده و هر ساله بدون ارزيابي افزايش حقوق داشته‌اند اما بر اساس قانون جديد اين افراد به صورت منظم مورد ارزيابي قرار گرفته و هيچ تضميني براي افزايش حقوق آنها وجود ندارد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها