کد خبر: ۳۹۵۰۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۷     ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

'محمدالسوقی' روز جمعه در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بیداری اسلامی اكنون به پدیده ای رایج در بسیاری از كشورهای اسلامی تبدیل شده و این پدیده از سال های دور نیز در بین این كشورها ظهور و بروز داشته اما اینك به انقلاب های بهار عربی در آمده است.

وی ادامه داد: مردم این كشورها تا پیش از این قوانین و حاكمان فاسدی را تجربه كرده و سالیان سال زندگی پر از ظلم و جور و فقر را داشته اند اما اكنون با حركت های خودجوش مردمی سعی دارند توجه حكام را به شریعت اسلامی جلب كنند.

این استاد دانشگاه قاهره همچنین به اهداف برگزاری كنفرانس وحدت اسلامی اشاره كرد و گفت: این كنفرانس تقریب و نزدیك كردن دیدگاه های مذاهب مختلف اسلامی را دنبال می كند كه برای تحقق این هدف مهم باید جوانب مثبت آن را تقویت كرده و نقاط منفی و ضعف را برطرف سازیم تا به رسالت حقیقی این كنفرانس دست یابیم.

وی با بیان اینكه امت اسلامی برای رسیدن به تقریب با موانع و چالش های بسیاری روبه رو است، افزود: موسسان و برگزاركنندگان این كنفرانس در صدد هستند تا با حضور اندیشمندان و متفكران جهان اسلام این موانع را پشت سر گذاشته و به مسیر نهایی كه همان تقریب و وحدت است، نایل شوند.

وی اظهار امیدواری كرد كه برگزاری كنفرانس وحدت اسلامی به تقریب و وحدت بین مذاهب رسیده و منجر به اقدامات عملی و جدی در این زمینه شود تا در نهایت 'كلمه الله' و پرچم اسلام در صدر قرار گرفته و پرچم 'كفر' به پایین كشیده شود.

'محمدالسوقی' استاد دانشگاه قاهره تاكنون 35 عنوان كتاب به نگارش درآورده و مقالات بسیاری در مجله های علمی از جمله الازهر، بیداری اسلامی، دیدگاه های اسلامی و رساله التقریب به چاپ رسانده است.

بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی كه از 19 بهمن ماه با حضور اندیشمندان و متفكران 50 كشور جهان در هتل آزادی تهران آغاز به كار كرده شامگاه امروز 21 بهمن ماه پایان می یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها