به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه
اطلاعرسانی پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی گفت: کلانتریها و پاسگاهها
موظفند پس از دریافت شکایت، پس از ارائه رسید به شاکی پرونده، به فوریت
اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند و این موضوع به کلانترها و
پاسگاهها، ابلاغ شده است.
وی افزود: ضابطان دادگستری موظفند شکایت
کتبی یا شفاهی مردم را در هر زمان قبول کنند و در صورت شفاهی بودن شکایت
باید در صورت مجلس، قید و به امضای شاکی برسد و علاوه بر آن شاکی را از حق
درخواست جبران خسارت و بهره مندی از خدمات مشاورهای و سایر معاضدتهای
حقوقی آگاه کنند.
جانشین پلیس پیشگیری ناجا، رعایت حقوق شهروندی را
موضوع بسیار اساسی و مهمی دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی از تکالیف
قانونی، اخلاقی و حرفه ای ماموران کلانتریها و پاسگاهها است که موجب
افزایش عملکرد مثبت پلیس و مشارکت بیشتر مردم در تولید امنیت خواهد شد.
وی
گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و رحمت نظام اسلامی است که مظلوم و کسی که
مورد ظلم واقع شده است از او کمک می گیرد و ناتوان به او پناه می برد و
کلانتریها و پاسگاهها مظهر کمک به ستمدیده و احیا کننده حق مظلوم هستند.