کد خبر: ۳۹۳۳۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۲۴ شهريور ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، روز موعود برای سرمربی استقلال فرا رسید. منصوریان از ماه‌ها قبل انتظار چنین روزی را می‌کشید. آنچه صدای تشویق هواداران را برای مربی جوان بالا برد، اتفاقات بازی پرسپولیس و نفت در فصل گذشته بود. هواداران استقلال برای فردی هورا کشیدند که منجی تیمشان بود و رویای قهرمانی را در هفته‌های آخر به آنها برگرداند. درست همان زمان بود که سایه منصوریان روی نیمکت مظلومی بیشتر از گذشته سنگینی کرد. افق نگاه مربی جوان به چنین روزی بود اما نه با این شرایط و نه با سنگینی سایه مربی که اسمش لا به لای کاغذهای بریده شده در اتاق فکر هیات مدیره پیدا می‌شود.

این روزها در سر منصوریان چه می‌گذرد؟ فوتبال روی بد خود را به این مربی نشان داد که سال‌ها قبل هم این شرایط را در تیم امید تجربه کرده بود.

منصوریان آمده بود که صدای دست و هورای هواداران گوش رقیب را کر کند اما صدای اعتراضات به نیمکت استقلال، او را به ستوه آورده و در آستانه بازی حساس شهرآورد مربیان استقلال را دچار سرگیجه کرده. خیلی‌ها اعتقاد داشتند که منصوریان کری خوانی‌اش را برای پرسپولیسی‌ها زود شروع کرد و همین نکته اصلی است که حواس او را از اصل ماجرا پرت کرده است.

همین حالا هم خیلی‌ها بر این باورند که سرمربی استقلال برای روز جمعه به فکر غافلگیری برانکو است و شاید همان اشتباهی را می‌کند که مظلومی در شهرآورد دور برگشت فصل گذشته انجام داد.

تغییر چند باره ترکیب توسط مظلومی درست چند ساعت قبل از بازی صرفا برای غافلگیری تیم برانکو او را از داشته‌های خودش غافل کرد. سرمربی استقلال اگر هوش و حواسش را به تیم رقیب نمی‌داد و برای تیم خودش برنامه ریزی می‌کرد نتیجه آن نبود که حالا استقلالی‌ها را دچار اضطراب در آستانه بازی با پرسپولیس کند.

منصوریان هم به نظر می‌رسد دچار همان اشتباهی شده که مظلومی مرتکب شد. سرمربی جوان استقلال هم برنامه‌اش را لا به لای داشته‌های برانکو پیدا می‌کند. شهرآورد بازی خاصی است و شرایطش با تمام بازی‌ها فرق می‌کند.

  نگاه بازیکنان هم به دستان مربی است که در کنار زمین اندوخته‌هایش را انتقال می‌دهد اما در حالی که دو روز بیشتر به شهرآورد باقی نمانده سرمربی استقلال هنوز به ترکیب ثابتی در خط دفاع نرسیده و همان سردرگمی را برای انتخاب دفاع چپ خود دارد. اینکه از اردوی استقلال هر روز یک خبر می‌رسد و مدافعان چپ این تیم به خط شده‌اند تا یکی در بازی شهرآورد شانس حضور در زمین را پیدا کند، همان اشتباهی است که مظلومی هم برای ترکیب تیمش مرتکب شد. مرد فرصت طلب پرسپولیس هم برای همین اشتباهات برنامه دارد. شطرنج برانکو - منصوریان در همین بحث‌ها شکل می‌گیرد. انگار آنها رودررو نشسته‌اند و بازی را از همین حالا شروع کرده‌اند. انتخاب ترکیب، بخش مهمی از این شطرنج است. پرسپولیس هم نمی‌داند که رضاییان را به میدان می‌آورد و ماهینی جانشین ربیع‌خواه می‌شود یا برانکو دست به ترکیب خود نمی‌زند؟

شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس کاملا متفاوت از هم است.

تیمی در صدر و دیگری در قعر. آنچه فشار این قعرنشینی را هم برای استقلال زیادتر می‌کند نگاه آماری است که این روزها به تیم منصوریان می‌شود. در لیگ برتر سابقه نداشته استقلال بدون داشتن حتی یک برد به مصاف پرسپولیس برود و این نکته آزاردهنده، پایه‌های امید تیمی که پنج سال است شهرآورد را نبرده، سست‌تر می‌کند. شهرآورد برای سرمربی جوان استقلال یک فرصت است، فرصتی برای ماندن یا خداحافظی تلخ. منصوریان که در لا‌به‌لای هیاهو و تشویق هواداران آمد سخت است که با شکستی تلخ و بدون چشیدن پیروزی در استقلال با نیمکتش خداحافظی کند.

بنابراین سرمربی جوان استقلال تمام توان خود را برای آنچه او را به پیروزی برساند به کار می‌گیرد. نکته‌ای که در صحبت‌های افتخاری به‌عنوان نکته کلیدی محسوب می‌شد این بود که در صورت نتیجه نگرفتن منصوریان بعید است اتاق فکر استقلال پای او بایستند و حتما تصمیم جدیدی می‌گیرند و این تصمیم می‌تواند همه را شگفت‌زده کند. خیلی‌ها می‌گویند که حتی بلیت مربی جدید را تهیه کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها