کد خبر: ۳۹۲۶۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، روز چهارشنبه تصريح كرد: مذاكرات واشنگتن و مسكو بر سر طرحي براي توقف درگيري ها و برقراري آتش بس در سوريه هنوز به نتيجه‌ نرسيده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رويترز، مارك تونر، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، روز چهارشنبه تصريح كرد: مذاكرات واشنگتن و مسكو بر سر طرحي براي توقف درگيري ها و برقراري آتش بس در سوريه هنوز به نتيجه‌ نرسيده است.

مارك تونر با اشاره به گفت وگوي تلفني جان كري، وزير امور خارجه آمريكا با سرگئي لاوروف، همتاي روس خودگفته است: ما هنوز (به آن مرحله) نرسيده ايم.

وي افزود: وزير امور خارجه آمريكا خود را متعهد مي داند تا به تلاش‌ها براي حل مسايل باقي مانده ادامه دهد. اما ما با هرگونه توافقي كه هسته مطالبات اصلي ما را در بر نگيرد، موافقت نخواهيم كرد.

سخنگوي وزارت امورخارجه آمريكا همچنين گفته است: ما هنوز نتوانسته ايم به درك روشني از مسير روبه جلو (در سوريه) دست يابيم. نمي توانم بگويم اميدواري بزرگي براي موفقيت وجود دارد. با اين حال ما به كار در اين خصوص ادامه مي دهيم.

جان كري و سرگئي لاوروف طي دو هفته اخير دو بار ديدار كرده اند اما هنوز دو طرف بر سر طرح ترك مخاصمه در سوريه به توافقي دست نيافته اند.

كارشناسان آمريكايي و روسي از ماه ژوئن در حال مذاكره بر سر طرحي براي برقراري آتش بس سراسري در سوريه هستند اما اين مذاكرات هنوز نتيجه‌اي در بر نداشته است.

در ماه فوريه سال جاري روسيه و آمريكا بر سر طرح آتش بس در سوريه توافق كردند. اما به دنبال درگيري بين نيروهاي دولتي سوريه و مخالفان به ويژه تشديددرگيري‌ها در حلب اين آتش بس نقض شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها