کد خبر: ۳۹۲۳۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين‌الملل با يادآوري اين نكته كه بنيان‌هاي بين اميه پس از ماجراي كربلا ريشه‌كن شد، تاكيد كرد: قطعاً كربلاي منا كه هزاران نفر از مردم بي‌گناه كشورهاي اسلامي از جمله ايران در آن شهيد شدند، ريشه آل سعود را خواهد كند.

به گزارش پایگاه 598، علي اكبر ولايتي مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل در گفت‌وگوي اختصاصي با تسنيم، با اشاره به پيام مهم رهبر انقلاب درباه حج، اين پيام را پيامي قاطع و تعيين كننده عنوان كرد و گفت: رژيم آل سعود در طي سالهاي گذشته اقداماتي را انجام داده كه نظير آن را در تاريخ اسلام كمتر مي‌توان يافت.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل تاكيد كرد كه آل سعود در منطقه غرب آسيا به عنوان چماق آمريكا عمل مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه سعودي‌ها به صورت مستقيم و غير مستقيم در خونهاي به زمين ريخته شده مردم بي‌گناه و مسلمان منطقه در ساليان گذشته شريك هستند، خاطرنشان كرد: آل سعود همانهايي هستند كه از صدام حمايت كردند و در قتل و عام صدها هزار نفري مردم بي گناه ايران و عراق از سوي صدام شريك هستند.

ولايتي با تاكيد بر اينكه آل سعود در منطقه غرب آسيا به دنبال اين بود كه مزدوران خود را در منطقه حاكم كند، متذكر شد: به طور نمونه  رژيم آل سعود در سوريه به دنبال اين بود كه حكومت اين كشور كه تابع آنها نبود را ساقط كند كه البته شكست خورد. معتقدم رژيم سعودي در تمامي عرصه به آخر خط رسيده است.

وي با بيان اينكه عربستان همواره از افراطي‌گري و وهابيت حمايت و اين ديدگاه‌هاي انحرافي در اسلام را ترويج كرده است، گفت: همان طور كه در اجلاس اخير علماي الازهر و علماي اهل سنت در «گروزني چچن» تاكيد شد، ديدگاه وهابي هيچ نسبتي با اسلام ندارد؛ وهابيتي كه عربستان مروج آن است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور بين الملل تصريح كرد: عربستان به جاي اينكه خادم حرمين باشد، در خدمت دشمنان اسلام يعني آمريكا و رژيم صهيونيستي است.

وي با تاكيد بر ناكارآمدي و سوء استفاده حكام آل سعود از حرمين شريفين، خاطرنشان كرد: حرمين شرفين متعلق به يك كشور نيست بلكه متعلق به كل امت اسلامي است. اين جور نيست كه يك عده منحرف از اسلام هر طوري كه خواستند عمل و خواسته‌هاي خود را به خيل عظيم مسلمانان تحميل كنند.

وي در ادامه گفت‌وگوي خود مصداق امروزي«شجره ملعونه طواغيت» كه در پيام روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره حج آمده بود را رژيم آل سعود دانست و تاكيد كرد: بر اساس نظر غالب مفسرين شجره ملعونه بني اميه هستند كه مي‌توان گفت رژيم سعودي دنباله بني اميه و همين شجره ملعونه است.

ولايتي با يادآوري اين نكته كه بنيان‌هاي بين اميه پس از ماجراي كربلا ريشه‌كن شد، تاكيد كرد: قطعاً كربلاي منا كه هزاران نفر از مردم بي‌گناه كشورهاي اسلامي از جمله ايران در آن شهيد شدند، ريشه آل سعود را خواهد كند.

وي از مسئولان كشور خواست تا ابعاد فاجعه منا را در مجامع بين المللي پيگري كند.

عضو هيئت نظارت برجام در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود با تسنيم، درباره بدعهدي‌هاي آمريكا در برجام و بررسي اين موضوع در جلسه هيئت مذكور، گفت: انشاءالله ظرف يكي دو روز آينده، جلسه نظارت بر برجام تشكيل مي‌شود كه جلسه جامعي خواهد بود. در اين جلسه بحث نظارت بر برجام مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل در تحليل خود از بحث«FATF» نيز گفت: ما بايد دنبال منافع خودمان باشيم. اين موضوع هم بايد در مراجع قانوني جمهوري اسلامي ايران و در نهايت آن شوراي عالي امنيت ملي بررسي و تصميم‌گيري شود.

ولايتي تاكيد كرد: بايد بر اساس آنچه منافع ملي ما اقتضا مي‌كند، عمل كنيم و زير هيچ تحميلي نرويم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها