کد خبر: ۳۹۱۸۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
استاندار حمص با تأييد اخبار حاكي از موافقت تروريست‌ها براي تسليم شدن مقابل ارتش سوريه و بازگشت به زندگي طبيعي يا انتقال به شمال سوريه گفت: كار بازسازي حمص از ابتداي سال ۲۰۱۷ آغاز مي‌شود.

به گزارش پایگاه 598، «طلال برازي» استاندار حمص سوريه در گفت‌وگو با فارس در دمشق اظهار داشت: شركت‌هاي بخش دولتي سوريه با همكاري شركت‌هاي دوست  مثل ايران، روسيه، بلاروس و چين كار طراحي و ساماندهي برنامه‌هاي كاري مشترك براي اجراي طرح‌هايي راهبردي در سطح استان حمص را آغاز كرده‌اند.

وي افزود: نهادهاي دولتي كار بازسازي زيربناها، جاد‌ه‌هاي مواصلاتي شهر حمص و همچنين همه خرابي‌هايي را كه گروه‌هاي تروريستي بر سر اين شهر آوردند آغاز كردند.

برازي با تاكيد بر اينكه نهايي شدن آشتي الوعر به پايان كامل حضور مسلحانه در شهر حمص منجر خواهد شد، گفت: نشست‌هايي كه طي هفته گذشته در حمص برگزار شد منجر به ايجاد آتش‌بس شده و ساز و كار نهايي كردن مرحله سوم توافق آشتي از ابتداي هفته جاري را تعيين كرد.

وي تاكيد كرد: توافق بين دولت سوريه و افراد مسلح در الوعر با ميانجيگري بزرگان اين منطقه بر خروج همه تروريست‌ها و بيرون بردن همه انواع تسليحات از آنجا تاكيد دارد.

استاندار حمص گفت: بخشي از افراد مسلح حاضر در منطقه الوعر حمص خواستار تحويل سلاح خود به دولت سوريه و بازگشت به زندگي طبيعي هستند و بخش ديگري رفتن به شمال سوريه را انتخاب كرده‌اند.

برازي تاكيد كرد: استان حمص از ابتداي سال آتي ميلادي شاهد شكوفايي بي‌نظيري خواهد بود تا به جايگاه سابق خود پيش از تجاوز بي رحمانه عليه سوريه بازگردد.

رسانه‌هاي خبري سه روز پيش از دستيابي به توافق اوليه بين بزرگان محله الوعر حمص و ارتش سوريه براي خروج افراد مسلح و خانواده هايشان از اين محله و آزادي بازداشت شدگان خبر دادند.

بر اساس اين توافق ارتش پس از توقف عمليات نظامي و آزادسازي بعضي بازداشت شدگان اين منطقه، اجازه خروج تروريست‌هاي مسلح را به سمت ادلب خواهد داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها