کد خبر: ۳۹۱۸۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
در آستانۀ سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س)، كتاب "مطلع عشق" ، مجموعه‌اي از پندها و نصايح رهبر معظم انقلاب اسلامي به زوج‌هاي جوان در هنگام خواندن خطبۀ عقد، در نماز جمعه‌هاي كشور معرفي شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسيم، كتاب «مطلع عشق»، مجموعه‌اي است از پندها و نصايح رهبر معظم انقلاب اسلامي به زوج‌هاي جوان كه در هنگام خواندن خطبه‌هاي عقد ايراد شده است و در قالب چهار «كلام» و هفت «رهنمود» ارزشمند به زباني ساده و دلنشين بيان شده است.

در «كلام»ها، حكمت‌هاي نظري و دانستني‌هاي ضروري در مورد ازدواج و خانواده بيان مي‌شود؛ و در «رهنمود»ها ره‌توشه‌هاي عملي و مهارت‌هاي كاربردي در زندگي مشترك مطرح مي‌شود. در واقع حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علي‌اكبري با گردآوري و تدوين مناسب بيانات ارزندۀ مقام معظم رهبري در حدود 300 عقد ازدواج، مجموعه‌اي از مهارت‌هاي زندگي شيرين و گوارا در پرتو آموزه‌هاي اسلامي را ارائه كرده است كه با آميختن مباحث مهم معرفتي با توصيه‌هاي كاربردي، «مطلع عشق» را به كتابي جامع و جذاب براي زوج‌هاي جوان تبديل كرده است كه به دل مي‌نشيند و بابِ طبع خوانندگان است. البته استقبال قابل توجه از اين كتاب نيز مؤيد اين مطلب است، به‌طوري‌كه تاكنون 27 مرتبه توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامي و به تازگي هم هشت مرتبه از سوي انتشارات انقلاب اسلامي تجديد چاپ شده است.

اگر چه مخاطب اين «كلام»ها و «رهنمود»ها، در بيشتر موارد، جوانانِ آغازگر راه زندگي مشترك هستند، اما كتاب «مطلع عشق» در عين حال، براي آنهايي كه سال‌ها از شروع زندگي مشتركشان مي‌گذرد نيز سودمند و راهگشاست. در «مطلع عشق» پدران و مادران نيز با نگاه ناب اسلامي دربارۀ ازدواج، بيشتر آشنا مي‌شوند و حتي در بخش‌هايي از كتاب، مخاطبِ ويژۀ رهنمودها قرار گرفته‌اند.

ابتداي كتاب «مطلع عشق» به دست‌خط مبارك رهبر معظم انقلاب خطاب به عروس‌ها و دامادهاي جوان اين‌چنين مزين شده است:

«همسري شما جوانان عزيزي را كه پيوند دل‌ها و جسم‌ها و سرنوشت‌ها است، صميمانه به همۀ شما فرزندان عزيزم تبريك مي‌گويم. توصيه مي‌كنم به همسران خود مهر بورزيد، به آنها وفادار باشيد و خويشتن را در سرنوشت يكديگر شريك بدانيد. از گره افتادن در رشتۀ زندگي مشترك بر حذر باشيد و گره‌هاي كوچك و بي‌اهميت را ناديده بگيريد. خداوند به شما خوشبختي و شادكامي و اعتلاي روحي عطا فرمايد و كانون زندگي‌تان را با فرزنداني تن‌درست و صالح، گرمي و روشني ببخشد. ان‌شاءالله.»

اين كتاب از انتشارات انقلاب اسلامي، در طرح ترويج فرهنگ كتاب و كتاب‌خواني در نماز جمعه‌هاي كشور كه به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامي و با همكاري شوراي سياست‌گذاري ائمۀ جمعۀ سراسر كشور در حال اجرا است، معرفي شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها