کد خبر: ۳۹۱۲۶
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

وزیر بهداشت دولت نهم گفت: همواره کشور ما زمانی دچار انحراف شده است که میان اعضای دولت و سران مملکت با روحانیت ارتباطی برقرار نشده است.

به گزارش  فارس، کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با حضور در همایش انقلاب اسلامی، انتخابات مجلس نهم و بیداری اسلامی گفت: انتخابات مجلس نهم باید گفتمانی باشد و بنا به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی این انقلاب با نیت الهی و بر اساس اجرای احکام الهی و مبتنی بر احکام الهی شکل گرفته است. ضمن اینکه پشتوانه مردمی انقلاب از دیگر ارکان حفظ انقلاب اسلامی است.
 
وی افزود: امام همواره بر این نکته تاکید داشتند که این دو رکن همواره باید اهمیت داده شوند. ضمن اینکه امام در تبیین بحث آینده انقلاب اسلامی به این دو نکته اساسی همواره توجه داشتند.
 
وزیر بهداشت دولت نهم اظهار داشت: یکی از چالش‌های انقلاب اسلامی که در سال‌های پایانی عمر امام واقع شد، ظهور جریانی بود که در پایان یافتن جنگ بی‌تاثیر نبود؛ این جریان ویژگی‌هایی داشت که با جریان اصل انقلاب متفاوت بود.
 
وی افزود: این جریان خواستار تعامل با جهان مستکبر بود و ادعا داشت که حیات انقلاب در گرو ارتباط در امر اقتصادی با جهان غرب است.
 
باقری لنکرانی تصریح کرد: جریان مذکور خواستار رشد اقتصادی به هر قیمتی بود. خواستار سرمایه‌گذاری به قیمت اختلاف طبقاتی بود. ضمن اینکه در بحث فرهنگی تساهل و تسامح را مطرح می‌کردند و تهاجم فرهنگی را انکار می‌کردند. همچنین در بحث اجتماعی موضوع عدالت اجتماعی را مورد توجه قرار نمی‌دادند.
 
وی با اشاره به اینکه امام همواره اظهار نگرانی می‌کردند که آینده انقلاب از این ناحیه در خطر واقع خواهد شد، همواره از این گروه با نام اسلام آمریکایی یاد می‌کردند، اظهار داشت: امام همواره می‌فرمودند عده‌ای بر ما ایراد می‌گیرند که چرا روی موازین اسلامی تاکید می‌کنید.
 
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: در گذشته جریانی وجود داشت که ادعا می‌کرد انقلاب اسلامی برای رفاه مردم جز با تعامل با غرب به نتیجه نخواهد رسید. امام (ره) در پاسخ به آنها فرمودند، ما مامور به وظیفه‌ایم نه مامور به نتیجه. امروز نیز همین منطق توسط بعضی از تفکرهای نتیجه‌گرا عنوان می‌شود.
 
وی اظهار داشت: در اولین جلسه‌ای که در دولت نهم به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند "تشکر می‌کنم از این دولت که با شعار عدالت و تبیین مواضع نظام پای به میدان گذاشتند".
 
همچنین ایشان در ادامه فرمودند: "این شعارها خوب است اما پایداری و استقامت در این شعارها بسیار سخت‌تر است. عده‌ای روزی روی به کعبه کردند اما امروز معبوشان بتکده‌ها است.
 
باقری لنکرانی در ادامه با اشاره به اینکه در انتخابات سال 84 بعضی از بزرگان در ستادهای تبلیغاتی خود کارهایی انجام دادند که مناسب آنها نبود. مثلا اگر شما واژه هاشمی 2005 را جستجو کنید متوجه خواهید شد که چه تصاویری مربوط به آن زمان یافت خواهد شد.
 
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بعد از 33 سال آیا همچنان تفکراتی با این شیوه وجود دارند، اظهار داشت: برای پیشرفت کشور و پیشبرد اصول اسلامی و انقلابی، باید توجه به این نکات و پافشاری بر اصول و موازین انقلاب و نظام مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: چیزی که انقلاب اسلامی را پویا و زنده نگه داشته است و باعث شده است این انقلاب در راستای رشد تعالی انسانی و زمینه‌ساز ظهور باشد، تاکید بر مبانی است. ضمن اینکه باید نسبت به کسانی که پرچم این انقلاب را بالا نگه داشته‌اند با مردم نسبتی مشخص باشد و ادامه این انقلاب در گرو حضور مردم است و همانطور که امام (ره) می‌فرمودند جمهوری اسلامی تا آخر مردم را می‌خواهد.
 
وی افزود: امام همواره بر این نکته تاکید کردند که نصرت الهی در انقلاب ما جلوه‌اش در حضور مردم است.
 
وزیر بهداشت دولت نهم تصریح کرد: امام اجرای احکام اجتماعی اسلام را بسیار گسترده‌تر از ابعاد فردی می‌دانستند. ضمن اینکه قبل از انقلاب نگاه مردم به گونه‌ای جامعه گریز بود اما امام عرفان و حماسه را به صورت مشترک و به صورت تلفیقی به اجرا درآوردند و بیداری اسلامی نیز نشات گرفته از این تفکر است.
 
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر تفاوت میان جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان اظهار داشت: هر کسی که عنوان کند من اصولگرا هستم و ولایت فقیه را نیز می‌پذیرم حرفش را قبول داریم اما این به لحاظ فردی اهمیت دارد. مثلا در روایات داریم از لغزش‌های مردم باید گذشت. اما از سوی دیگر امام علی (ع) نیز در نامه‌ای که خطاب به مالک اشتر نوشته است مالک را به گماردن مسئولانی که دارای لیاقت باشند فرمان داد و انتخاب مسئولان را آن هم به گونه‌ای با دقت تاکید داشتند. بنابراین نتیجه می‌گیریم اخلاق فردی با عمل اجتماعی دو مقوله متفاوت هستند و باید در گماردن افراد در مناصب حکومتی بسیار دقت کرد تا کارهایی که انجام می‌دهند برخلاف مبانی اصولی نباشد.
 
وی افزود: ما افرادی را که ولایت فقیه را پذیرفته باشند و اصولگرا هستند محترم می‌شماریم اما وقتی بحث تصدی مناصب حکومتی به میان می‌آید نمی‌توان به ویژگی‌های اجتماعی و تفکرات دقیق افراد بی‌اعتنا بود.
 
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون 170 داوطلب حضورشان در جبهه پایداری برای شرکت در انتخابات قطعی شده است، عنوان کرد: در جایی که این افراد دارای شاخص‌های مناسب‌تر نسبت به سایر افراد باشند، ما اسامی جداگانه ارائه کردیم. اما خاطرنشان می‌شود مشترکاتی نیز داریم و بنا به فرموده مقام معظم رهبری که در سفری که به کرمانشاه داشتند به صورت مجمل فرمودند باید بر مبنای اصول حرکت کنیم. ضمن اینکه پس از سال 84 نیز شاهد تغییر گفتمانی در ساختار اجرایی کشور بودیم. که آثار پرخیر و برکتی نیز با خود به همراه داشت. که از آن جمله می‌توان به مدل سفرهای استانی، کار و کوشش‌های شبانه‌روزی، سازندگی آنهم در همه نقاط کشور اشاره کرد.
 
باقری لنکرانی تصریح کرد: در نبض و قضاوت دولت باید منصفانه عمل کرد؛ دولت دهم دارای عملکرد خوبی در زمینه رسیدگی به محرومان و مستضعفان بود اما از جایی دیگر بسیاری از وحدت سخن به میان می‌آوردند اما در عمل وحدت دقیقی میان دولت و مجلس شاهد نبودیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از انتقادات ما حاشیه دار شدن دولت است زیرا کسی که در دولت باشد، نمی‌تواند ادعای تئوری پردازی دینی داشته باشد و همواره کشور ما زمانی دچار انحراف شده است که میان اعضای دولت و سران مملکت با روحانیت ارتباطی برقرار نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها