کد خبر: ۳۹۰۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

همراهان نیوز:  فوتبال ایران 15 اسفند سال جاری روز حساس و سرنوشت سازی را تجربه خواهد کرد؛ روزی که انتخابات فدراسیون برگزار می‌شود و باید دید سکان هدایت محبوب ترین رشته ورزشی به چه کسی می‌رسد؟(یا به چه کسی واگذار می شود!)


یک هفته از آغاز ثبت نام نامزدها برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال گذشته اما به نظر می رسد لابی های پیچیده پشت پرده، مشخص نشدن تکلیف وزارت ورزش، عدم جمع بندی وزیر در مورد فردی خاص، تلاش های عده ای از مدیران در گوشه و کنار ورزش و ... مسائلی است که باعث شده نامزدی برای حضور در انتخابات ثبت نام نکند و همه تا دقیقه 90 منتظر بمانند.

به نظر می رسد در چند روز آینده این معادلات پشت پرده به پایان خواهد رسید و مدعیان صندلی ریاست در فوتبال یکی پس از دیگری بروز خواهند کرد. اتفاق های تلخ گذشته از جمله تعلیق فوتبال، دخالت سیاسیون در فوتبال، نبود استقلال کامل برای فدراسیون فوتبال و غیره مواردی هستند که برای این دوره از انتخابات نباید نادیده گرفته شوند. باید از تکرار اشتباهات گذشته خودداری کرد و از شکست های قبلی درس گرفت.

*نقش حیاتی وزیر در آستانه یک انتخاب مهم ورزشی

بعد از وزارت شدن سازمان تربیت بدنی بسیاری از موانع برای مدیریت ورزش برداشته شد و اکنون که انتخابات فدراسیون فوتبال در راه است می توان با درایت وزیر و مسئولان وزارت ورزش از تکرار دوباره داستان تلخ کمیته انتقالی و تعلیق فوتبال ایران جلوگیری کرد تا فوتبال در مسیر درستش مدیریت شود.

این روزها خبرهایی از گوشه و کنار و از ارگان های غیر ورزشی مبنی بر حضور گزینه هایی برای ریاست فدراسیون فوتبال به گوش می رسد و گویی عده ای می خواهند وزیر را در تنگنا قرار دهند تا بلکه مدیر سفارشی برای پست ریاست فوتبال به خیابان سئول برود و در طبقه پنجم ساختمان فدراسیون فوتبال به مدت 4 سال عهده دار مدیریت فوتبال شود!

حتی شایعه شده یک لیست پیشنهادی متشکل از چند مدیر خارج از حوزه ورزش به  وزیر معرفی شده و به زودی یکی از همین سفارشی ها باید خود را برای ریاست فدراسیون فوتبال آماده کند و طرح همین موضوع شائبه هایی را بین اهالی ورزش به وجود آورده است.

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به همین شائبه ها به خبرنگار خبرگزاری فارس می گوید: "برای انتخابات فدراسیون فوتبال گزینه خاصی نداریم و هر فردی که به عنوان نامزد رئیس فدراسیون انتخاب شود از او حمایت خواهیم کرد."

*تکلیف مجمع فدراسیون برای استقلال یا عدم استقلال فوتبالی‌ها!

طبق آخرین تعریف اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال "مجمع عمومی" عالی ترین رکن تصمیم گیری برای فوتبال است، بنابراین طبق همین تعریف اعضای مجمع موظف هستند برای حفظ شأن و منزلت واقعی خود وارد گود شوند و از این اعتبار حقیقی و حقوقی خودشان دفاع کنند.

نباید فراموش کرد که در این هیاهوی انتخاباتی، مجمع باید نقش اتاق فکر را برای فوتبال ملی بازی کند و با کمک به این رشته ورزشی، به استقلال نسبی این فدراسیون معنی ببخشد.

خوشبختانه اعضای حاضر در مجمع جملگی از مدیرانی ورزشی و فوتبالی هستند و از تبعات حضور افراد سیاسی در فدراسیون فوتبال آگاهی کاملی دارند، بنابراین آنها در آزمون بزرگی قرار گرفته اند و برای آنکه خیانتی به فوتبال نشود، بر تک تک اعضا تکلیف است ورود و مقابل برخی دخالت ها قد علم کنند.

ورود مستقل اعضای مجمع به بحث انتخابات یعنی فوتبال مدیر ورزشی به ویژه فوتبالی می خواهد، یعنی فوتبال ایران دیگر فرصتی برای حضور یک مدیر غیر فوتبالی در فدراسیون ندارد که بخواهد مراحل آزمون و خطا در آن تکرار شود.

اعضای مجمع باید در این دوره از انتخابات نقشی کلیدی ایفا کنند چون بحث نظارت فیفا جدی است و تعلیق دوباره فوتبال ایران تبعات بدی خواهد داشت.

 

مجمع 74 نفره(به استثنای یک مدیر که عضو کمیته اجرایی AFC است و یک سرمربی ایرانی در تیم ملی که نداریم) هر یک باید چشم اندازهای فوتبال ایران را در انتخابات روز پانزدهم اسفند در نظر بگیرند و با درایت و تاثیرگذاری مثبت شان عیدی خوبی به ایرانی ها در آستانه سال جدید بدهند.

امید است اعضای مجمع با استقلال خود گام ها را محکم بردارند و فوتبال ایران را برای رقم خوردن روزهایی خوش در عرصه های داخلی و بین المللی همراهی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها