کد خبر: ۳۹۰۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

در ادامه دخالت هاي مقامات آمريکايي در امور داخلي سوريه اين بار سفيرآمريکا در الجزاير اعلام کرد، واشنگتن با اعطاي مصونيت قضايي به بشار اسد رئيس جمهور سوريه در صورت کناره‌گيري او از قدرت موافق است .(!)

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ،"هنري انشر" در گفتگوي ويژه با روزنامه الجزايري " الخبر" چاپ امروز تصريح کرد اعطاي مصونيت کامل به بشار اسد در ازاي کناره‌گيري او از قدرت بخشي از معامله براي جلوگيري از بروز جنگ داخلي در سوريه است .
 
سفير آمريکا در الجزاير مدعي شد اوضاع در سوريه بسيار پيچيده شده است و بي شک اقدام روسيه و چين در وتوي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل درباره سوريه پايان‌کار نيست .
 
وي گفت تضمين خروج امن بشار اسد از سوريه و مصونيت کامل او در ازاي توقف خشونت و درگيري و جلوگيري از بروز جنگ داخلي در سوريه امري قابل دسترسي و امکان پذير است زيرا اولويت اصلي دولت آمريکا اين است که از شهروندان سوري حمايت کند.(!)
 
هنري انشر افزود اعطاي مصونيت قضايي به بشار اسد مي تواند بخشي از معامله براي جلوگيري از بروز جنگ داخلي در سوريه باشد. سفير آمريکا در الجزاير در آخر مدعي شد حل بحران سوريه نيازمند اين است جامعه جهاني موضع واحد و يکساني اتخاذ کنند و گفتگوها ميان مقامات کشورها با هدف رسيدن به يک موضع واحد درباره اوضاع سوريه همچنان ادامه دارد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها