کد خبر: ۳۹۰۱۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: همايش ايران كانكت از اتفاقاتي است كه پس از برجام رخ داده و آمدن كشورها به ايران باعث عزت كشور و از مواردي است كه بايد در مورد آن مثبت نوشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمود واعظي كه امروز در آستانه هفته دولت براي افتتاح چندين پروژه به اصفهان آمده بود، ظهر امروز در نشست خبري خود اظهار داشت: امروز براي افتتاح پروژه‌هاي مخابراتي به اصفهان آمديم كه در اين باره دولت برنامه‌هاي گسترده‌اي را از ابتدا تدارك ديده بود.

وي با اشاره به هزينه 730 ميليارد توماني در بخش خصوصي و دولتي براي ارتقاي زيرساخت‌ها افزود: در اين سفر 302.5 ميليارد تومان پروژه افتتاح مي‌شود كه شامل افزايش 40 گيگ پهناي باند استان، تبديل شبكه تلفن همراه 25 شهر به نسل سوم و 9 شهر به نسل چهارم، ايجاد 170 كيلومتر فيبر نوري، افتتاح شبكه پهناي باند TD-LTE، افتتاح شبكه FTTH و همچنين راه اندازي مركز آپا با همكاري دانشگاه اصفهان است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: قرار است تا چند ماه ديگر 241 روستاي ديگر نيز از نعمت اينترنت‌ برخوردار شوند كه اين تعداد در مجموع سال 94 و 93 قريب به يك‌هزار و 300 روستا خواهد شد.

واعظي با بيان اينكه تا پايان دولت تمامي روستاهاي بالاي 15 خانوار داراي اينترنت مي‌شوند، افزود: تمام روستاهاي سكنه‌دار شامل يك‌هزار و 845 روستاي استان اصفهان داراي ارتباط اينترنتي هستند.

وي در مورد گوشي‌هاي قاچاق نيز اذعان كرد: بيش از 75 درصد گوشي و تبلت‌هاي موجود در بازار قاچاق هستند كه بجز مشكلات پس از فروش و تضميني، حقوق دولت نيز پايمال شده است، به همين دليل تصميم گرفته شد سازماندهي در اين موضوع به مسؤوليت وزارت ارتباطات انجام شود.

واعظي در اين باره ادامه داد: مقدمات ساماندهي گوشي‌هاي تلفن همراه انجام شده و به صورت پايلوت بدون آن كه وارد شويم در حال بررسي اين موضوع هستيم؛ كه اگر قرار باشد مشكل گوشي‌هاي قاچاق حل شود، مشكلي را براي گوشي‌هاي داخل ايران نداشته باشد؛ زيرا در اين بحث مخاطب ما مردم نيستند بلكه مخاطب اصلي ما قاچاقچيان هستند و تا زماني كه اين شروط عملياتي نشود، اقدامي انجام نمي‌دهيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مورد سياست جذب سرمايه ‌نيز خاطرنشان كرد: سياست دولت توسعه است و فكر مي‌كنيم با توسعه، رونق اقتصادي و مشكل معيشتي مردم حل مي‌شود؛ يكي از بخش‌هاي مدنظر براي توسعه ICT است كه بعد از برجام شركت‌هاي بزرگ اينترنتي و مخابراتي تمايل نشان دادند تا در ايران سرمايه‌گذاري داشته باشند، بر اين اساس از سرمايه‌گذاري‌ها استقبال مي‌كنيم.

وي تأكيد كرد: بعد از نگراني‌هايي كه مقام معظم رهبري در مورد توليد محتواي فاخر داشتند كارگروه رفع دغدغه‌هايي ايشان تشكيل شد و از آنجايي كه مخاطب رهبر انقلاب كل كشور هستند به عنوان بخشي كه شبكه زيرساخت، انتقال و پهناي باند در اختيار نيست، پيش‌قدم شديم.

واعظي ادامه داد: در اين راستا كارگروه و جلسه تشكيل داديم و همه آنچه را كه در حكم و پيوست آن و حكم دوم انتصاب دوره دوم اعلام شده بود در مركز توليد محتوا احصاء كرده تا بر روي آنها كار كنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در ابتداي دولت در كشور 10 درصد از اينترنت استفاده مي‌كردند اما اكنون اين آمار نزديك به 42 درصد است كه اميدواريم تا پايان دولت به آمار 50 درصد برسيم.

وي در ادامه تصريح كرد: پدافند غيرعامل در حوزه فضاي مجازي يك مقوله مشخص است اما در مورد شبكه‌هاي مجازي كميته‌هاي مختلفي شكل گرفته و بررسي‌ها و اولويت‌ بندي‌هايي انجام شده است؛ در اين راستا اولويت اول اين است كه همه چيز در داخل كشور باشد و حريم خصوصي مردم حفظ شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: تا به نقطه ايده‌آل برسيم برنامه داريم شبكه‌هاي زيرساخت خارجي باشند ولي سرورها ايراني و در داخل كشور باشد اما در اين شرايط آن دسته از شبكه‌هاي مجازي كه به قانون ايران احترام مي‌گذارند مي‌توانند فعاليت كنند.

واعظي ادامه داد: دولت بنا ندارد تا شبكه‌هاي مجازي بسازد چرا كه در كل دنيا اين شبكه‌هاي مجازي خصوصي هستند. بر اين اساس هركسي در هرجاي ايران بتواند برنامه‌اي بنويسد ما كمك مالي و فني خواهيم كرد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فارس در مورد ماجراي «ايران كانكت 2016» عنوان كرد: خبرگزاري فارس در اين يك هفته هرچه خواست نوشت و اكنون از ما اين سئوال را پرسيده‌اند؛ در ايران كانكت بيش از 10 سال است كه هرساله شركت‌هاي مخابراتي كه در حوزه خدمات اينترنت فعاليت مي‌كنند به جاي مراودات روزانه، در سال 2 بار دور هم جمع مي‌شوند و آخرين تكنولوژي‌ها را ارائه و در مورد آنها صحبت مي‌كنند.

وي ادامه داد: از گذشته يك شركت خارجي مسئول امور خدمات آن بوده است و هركسي بخواهد در اين اجلاس شركت كند به آن مراجعه مي‌كند.

واعظي در ادامه تصريح كرد: در بيانيه نيز گفته شد با هماهنگي وزارت اطلاعات و وزارت خارجه همانند ساير كنفرانس‌ها اقدامات لازم صورت گرفته و شركت‌هايي كه به ايران مي‌آيند ويزا دريافت مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: در گذشته ما از اين شركت‌ها دعوت به عمل مي‌آورديم اما به دليل مسائل تحريم آنها نمي‌آمدند؛ در شرايط فعلي اين موضوع كه ايران اين اجلاس را برگزار مي‌كند موجب عزت براي كشوراست.

وزير ارتباطات اضافه كرد: اين كه چنين اجلاسي و چنين شركت‌هايي به كشورمان مي‌آيد كه در آن سرمايه‌گذاري صورت مي‌گيرد و شركت‌هاي ايراني مي‌توانند تبادل كنند؛از معقولاتي است كه بايد مثبت در مورد آن نوشت و از همايش‌هايي نيست كه ما براي آن هزينه پرداخت كنيم، آنها خودشان هزينه مي‌كنند و اين از اتفاقاتي است كه پس از برجام رخ داده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها