به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، قاسم خورشیدی در واکنش به اقدام برخی از شبکههای ماهوارهای فارسی
زبان در تولید و پخش تیزرهایی با مضمون حمایت از کالاهای تولید داخل و
حمایت از تولیدات ایرانی در برابر کالاهای قاچاق در راستای فرهنگسازی
عمومی برای عدم استقبال از خرید کالاهای خارجی و قاچاق اظهار داشت:
متاسفانه ما به واقع از نیت و قصد این رسانهها از تولید و پخش چنین
برنامههایی بی اطلاعیم و نمیدانیم که این اقدام از سوی آنها با نیت
خیرخواهانه انجام میگیرد یا خیر.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا
و ارز ادامه داد: با توجه به خیانتها و تخاصم رسانههای فارسی زبان معاند
با ایران اسلامی و مردم کشورمان نمیتوانیم این حرکتها را تایید و یا
صحهگذاری کنیم.
وی با اشاره به اقدامات ستاد در حوزه فرهنگی نیز
گفت: بر اساس برنامه 5 ساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از سال 93، موضوع
تبلیغات هوشمندانه برای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت تقاضای کالاهای خارجی و
قاچاق، در دستور کار قرار گرفت و قانون مجموع رسانههای کشور، صداوسیما،
وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و بخشهای فرهنگی تعدادی از سازمانها
از جمله شهرداری تهران مکلف به انجام تکالیف خاصی کرد.
خورشیدی
افزود: همزمان با آغاز اجرای این قانون، از سال 93 نیز کارگروه ویژهای در
ستاد به این منظور شکل گرفته و این کارگروه، مصادیق اجرایی این برنامه را
تبیین و اجرایی شدن آن را پیگیری کرده که ورود جدی رسانهها به موضوع
مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نتایج این اقدام است.
سخنگوی ستاد
مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در حال حاضر موضوع قاچاق کالا در
کشورمان به عنوان یک مساله و موضوع مهم برای جامعه مطرح شده و مردم به آن
حساس شدهاند که این مهم از دستاوردهای اقدامات اخیر در حوزه تبلیغات
هوشمندانه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تصور میکنیم که
هرچقدر بیشتر بتوانیم از یک سو بهرهوری کیفی و کیفیت تولیدات داخلی را
ارتقاء داده و از سوی دیگر فرهنگ عمومی برای حمایت از تولیدات داخلی نیز
شکل گیرد، قطعاً شاهد موفقیت بیشتری در این حوزه خواهیم بود.