کد خبر: ۳۸۹۸۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
دولت تدبير واميد كه ظاهرا علاقه وافري به حمايت از توليدكنندگان خارجي دارد اخيرا آشپزي قطارهاي كشورمان را هم به اتريشي‌ها سپرده تا علاوه بر بي‌اعتنايي به توانمندي داخلي، امنيت غذايي مسافران راه‌آهن هم با تهديد جدي مواجه شده باشد.

به گزارش پایگاه 598، كيهان نوشت:

عباس آخوندي وزير راه دولت يازدهم هفته گذشته شاد و خندان در كنار  «فردريش اشتيفت» سفير اتريش در تهران حضور يافت و اين دو به اتفاق هم «كترينگ بين‌المللي دونا» يا همان آشپزخانه خودمان را درقطارهاي داخلي با سرآشپزي اتريشي‌ها افتتاح كردند!

 اين درحالي بود كه تا پيش از اين برخي مقامات دولت روحاني به ويژه اكبر تركان مشاور رئيس‌جمهور معتقد بودند ايراني‌ها قابليت رقابت در هيچ تكنولوژي و صنعتي به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزي را ندارند كه البته با اقدام آقاي آخوندي ظاهرا همين آشپزي را هم ايراني‌ها بلد نيستند و بايد از ينگه دنيا آدم بياوريم!

به هرحال طي مراسم فوق‌، شركت «دون هازر» اتريش كه وظيفه آن آماده‌سازي‌، طبخ غذا و نوشيدني در يك محل و ارائه آن در محلي ديگر است، فعاليت خود را رسما در ايران آغاز كرد تا با اين استدلال وزير راه كه اعطاي بازار داخلي به خارجي‌ها سبب افزايش سهم ايران در اقتصاد جهاني خواهد شد، اين كترينگ همه نياز‌هاي غذايي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران و شركت‌هاي وابسته را تا ١٠ سال آينده تأمين كند!

فارغ از اينكه آيا واقعاً نياز اصلي كشور در حوزه حمل‌ونقل موضوع تهيه غذاست يا خير و جدا از اينكه بايد از مسئولان اين بخش پرسيد كه نوسازي حمل‌ونقل ريلي، هوايي و جاده‌هاي كشور چه زماني آغاز خواهد شد و سرنوشت قراردادهاي پر سروصدا با «ايرباس» و «بوئينگ» چه شد و كي قرار است به سر‌انجام برسد، بايد از جناب آخوندي، وزير راه دولت تدبير و اميد، سؤال كرد كه چگونه بر بيش از ده‌ها شركت نامدار ايراني در زمينه تهيه باكيفيت غذا در كشور كه مي‌توانند اين خدمات را به بهترين شكل ممكن ارائه دهند، چشم بستيد و توانايي‌هاي آنها را نديديد و به جاي آنها ميدان فعاليت را براي شركت‌هاي غربي فراهم كرديد؟!

آقاي آخوندي لطفاً پاسخ دهيد كه نسبت اين اقدام وزارتخانه تحت مديريت شما با اقتصاد مقاومتي و حمايت از كار و سرمايه ايراني دقيقاً چيست؟

يا  اينكه چرا در شرايطي كه بسياري از كشورهاي جهان نسبت به مقوله امنيت غذايي‌شان حساس بوده و آن را جزو مسائل استراتژيك‌شان مي‌دانند در كشور ما بايد اين موضوع مهم در بخش ريلي به يك شركت غربي سپرده شود‌؟ آيا مسئولان ذيربط به خطرات جدي اين مسئله اندكي انديشيده‌اند؟ نكند موضوع خطر تراريخته‌ها اين بار در قالب طبخ غذاي ميليون‌ها مسافر بي‌گناه قطار تكرار شود؟

به هرحال با اقدام جناب آخوندي ظاهراً توجه به توليد داخل و نيروي انساني بومي در وزارت راه و شهرسازي و در فرآيند‌‌هاي كاري وزير راه و شهرسازي در حال فراموش شدن است، ‌وقتي بهترين و علمي‌ترين آشپز‌هاي بومي و ايراني قادر به طبخ غذاهاي ايراني هستند، حضور سرآشپز غير ايراني و سرمايه‌گذاري غيرايراني براي امر ساده‌اي نظير آشپزخانه يك قطار و طبخ غذاي ايراني و همچنين ذوق‌زدگي وزير راه و شهرسازي براي حضور در افتتاح چنين كترينگي، منطقي به نظر نمي‌رسد.

جالب اينكه چندي پيش راه‌اندازي كترينگ‌ حرفه‌اي و بزرگ در فرودگاه امام خميني‌(ره) توسط يكي از ايرلاين‌هاي داخلي مطرح و مقرر شد اين شركت ايراني خدمات كترينگ به اغلب ايرلاين‌هاي فعال در فرودگاه امام ارائه كند، اما‌ متاسفانه توجه چنداني به او نشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها