کد خبر: ۳۸۹۵۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
در حالي كه حملات نظامي همه جانبه ائتلاف عربستان سعودي به يمن دارد به سال دوم نزديك مي‌شود، رسانه معتبر غربي در مطلبي به خسارات ناشي از جنگ در اين كشور عربي پرداخته است.
به گزارش پایگاه 598، رويترز خبر داده با توجه به گزارش محرمانه‌اي كه اين خبرگزاري غربي آنرا ديده، جنگ در يمن 14 ميليارد دلار خسارت به اين كشور وارد كرده است.

اين رسانه انگليسي همچنين گزارش داده كه بيش از نيمي از جمعيت يمن از «سوءتغذيه» و كمبود غذا رنج مي‌برند.

رويترز از گزارش مشترك بانك جهاني، سازمان ملل، بانك توسعه اسلامي و اتحاديه اروپا خبر داده كه بر مبناي آن جنگ يمن 7 ميليارد دلار خسارت اقتصادي داشته و 7.3 ميليارد دلار هم به بخش توليد و خدمات آسيب وارد كرده است.

اين رسانه غربي در ادامه نوشته كه در جنگ 16 ماهه يمن كه با تجاوز ائتلاف عربستان سعودي آغاز شده، بيش از 6500 نفر كشته و بيش از 2.5 ميليون نفر بي خانمان شده‌اند.

نتيجه تحقيق وزارت آموزش و پرورش يمن هم حاكي از آن است كه در 20 استان اين كشور به 1671 مدرسه آسيب رسيده و 287 مدرسه نياز به بازسازي عمده دارند. از 544 مدرسه به عنوان پناهگاه براي افرادي كه بي خانمان شده‌اند، استفاده مي‌شود.

برآوردها و تخمين‌ها حاكي از آن است كه آسيب وارده به مدارس يمن به دليل جنگ 16 ماهه در اين كشور، 269 ميليون دلار باشد.

بنا بر گزارش وزارت بهداشت يمن، از مجموع 3652 تاسيسات بهداشتي كه به كودكان خدمات واكسن ارائه مي‌داده است، 900 تاسيسات در اوايل سال 2016 بسته بوده و كار نمي‌كردند كه در نتيجه آن 2.6 ميليون كودك زير 15 سال را در خطر ابتلا به سرخك قرار داده است.

از بخش انرژي و تاسيسات مرتبط به آن در 4 شهر يمن هم خبر رسيده كه 139 ميليون دلار به تاسيسات انرژي اين شهرها آسيب رسيده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
شعار نظمنوین جهانی:نام اسلام به هر طریق در رسانه ها بد دیده شود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها