کد خبر: ۳۸۹۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

عضو شورای تبیین مواضع بسیج کشور با تاکید بر این نکته که دشمنان و خائنین می‌خواهند با تخریب چهره علامه مصباح و آیت الله مهدوی کنی شانتاژ و جنجال راه بیاندازند گفت: متاسفانه این افراد عادت دارند که جنبش دانشجویی را جلو بیاندازند و تمام کاسه کوزه ها را برسر چند دانشجویان بشکنند ولی این شانتاژها و جنجال ها نشان می دهد که این مسئله از یک اتاق فکر سازمان دهی می شود که چندان با جریان اصیل دانشجویی، جریانی که درواقع دغدغه عدالت محوری دارد، دغدغه منافع ملی کشور را دارد و بیش از این که به احزاب پایبند باشد به منافع ملی و گفتمان رهبری پایبند است، چندان هم خوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛رضا عابدی با اشاره به این نکته که خیلی از سیاسیون نظرات آقای مصباح را بر نمی تابند گفت: علت تخریب آیت الله مصباح به دلیل نقش بارز وی در جبهه انقلاب اسلامی است. نسل جوان انقلاب به آقای مصباح مدیون هستند زیرا آشنایی آنها با انقلاب و ارزشها بیشتر از طریق علامه بوده است. ایشان تلاش زیادی را برای منسجم کردن تشکیلات حزب الله کردند که ثمراتش در فتنه 88 قابل مشاهده است. اتفاقا این حرکت دشمن نشان می دهد که آقای مصباح اثر خودشان را گذاشته است زیرا اگر اثر خودش را نمی گذاشت قطعا این افراد سراغ وی نمی رفتند.

وی در ادامه افزود: برخی از آقایان و سیاسیون ما نگارش های حضرت مصباح را خیلی نمی پسندند و خیلی صلاح نمی دانند چون در جهت منافعشان نیست. بعضی از احزاب و باندها و افراد کشورمان عملکرد آقای مصباح را در چهارچوب گفتمان خودشان نمی دانند. متاسفانه بعضی از آنها دنبال گفتمانی غیر از گفتمان مردمی و اسلامی هستند و به دلیل حرکت آقای مصباح در چهارچوب گفتمان اندیشه های امام و مقام معظم رهبری و بخاطر اینکه آقای مصباح همیشه ستون ولایت بوده اند و بیش از کسانی که ادعا می‌کنند و شعار می دهند هزینه پرداخت کرده اند سعی در تخریبشان دارند.

عابدی در ادامه تاکید کرد: به نظر می‌رسد افرادی فعلا هدفشان این است که استوانه های ولایت را که به مفهوم ولایت غنا می‌بخشند و اندیشه های دینی و بحث گفتمان ولایت فقیه را بسط و گسترش می‌دهند را تخریب کنند.

وی با تاکید بر این نکته که در داخل بعضی از جریانات قدرت طلب و فرصت طلب  که بخشی ازآنها در چهارچوب همان گفتمان جریان انحرافی هستند و بخشی درواقع از نیروهای اصلاح طلب تندرو هستند سعی در تخریب علامه مصباح دارند گفت: افشاگری هایی که آیت الله مصباح  در مورد جریان اصلاح طلبان غرب زده در دولت اصلاحات و در نماز جمعه تهران و بعضا در تریبون ها داشت برای آنها گران تمام شده است. علامه مصباح بعد از شکل گیری جریان فتنه نیز در بحث فتنه هم پیش قدم بودند. به نظر می آید یک هم پوشانی  بین جریان اصلاح طلب غرب زده آمریکایی کشورمان و جریان فتنه است و بخشی از جریانی که به باند فساد و قدرت در کشور وصل هستند  می خواهند چهره علامه مصباح را که گفتمانی دینی و عدالت خواهانه و پابرهنه‌گان دارند تخریب کنند.

عابدی در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد که ادعای اصولگرایی دارند سعی دارند چهره علما را تخریب کنند گفت: در حال حاضر گفتمان اصول گرایی روی بورس است و این باعث می شود که همه افراد خود را اصولگرا بنامند.

وی در ادامه افزود: سعید حجاریان زمان اصلاحات یک حرفی زدند که اصول گرایان باید آن را آویزه گوش خود قرار بدهند. حجاریان گفت افرادی هستند که بدون بلیت سوار قطار اصلاحات شدند. متاسفانه الان نیز یک عده ای هستند که بدون بلیط سوار قطار اصولگرایی شدند، این افراد درحد اصولگرایانی که گفتمان امام، انقلاب، شهدا و گفتمان دین را پیگیری می کنند نیستند.

وی در ادامه گفت: این افراد با توجه به اینکه گفتمان اصولگرایی روی بورس است و می خواهند در صندلی سبز و قدرت بمانند فعلا داد ولایت و ارزشها را می زنند.

وی با تاکید بر این نکته که ملاک مردم لیست های ساندویچی نیست گفت: این لیستها از منظرهایی خوب هستند ولی مردم باید شاخص هایی را که این احزاب می گویند بررسی کنند. باید در مورد هر نماینده این سوال مطرح شود که آیا این فرد واقعا ولایت پذیر است؟ واقعا به فکرمردم است؟ آیا در گفتمانی که ادعا می کند حرکت می کند یا خیر؟مردم باید این ها را مورد توجه قرار بدهند.

عابدی در ادامه افزود: حرف زدن از ولایت کار ساده ای است که همه می توانند انجام دهند. اگر به آقای حجاریان هم بگویید می گویند من هم ولایت پذیرم. آقای بازرگان هم همین حرف را می زدند.همه طرفدار اسلام هستند ولی عمل مهم  است.

وی تصریح کرد: اکنون که نظام فتنه را ساکت کرده است همه ولایت پذیر شده اند و حرف از ولایت می زنند و این نمی تواند ملاک قرار بگیرد. ولایت پذیری ملاک دارد. ملاک آن هم به نظر من مقدار هزینه ای است که فرد داده است. خیلی از اشخاص در زمان فتنه دفاع خوبی از ولایت نکردند.

عابدی با تاکید بر این نکته که مردم باید سراغ افرادی بروند که دغدغه داشته باشند و بیش از این که به حزب و جناح و باند و گروه تعهد داشته باشند به منافع مردم توجه کنند گفت: به خصوص مردم در شهرستانها باید دقت کنند.

وی در ادامه افزود: معمولا نماینده هایی که از شهرهای بزرگ می آیند در بعضی از دست گلهایی که درمجلس به آب می دهند نقش ندارند. بطور مثال وقتی شما امضاهای طرح وقف دانشگاه آزاد را بررسی کنید می بینید کمتر نماینده های شهر بزرگ وارد این بازیها شدند. باندهای ثروت و قدرت بیشتر از نمایندگان شهرستانهای کوچک استفاده می کنند چون کافی است بگویند مثلا ما 3میلیارد تومان برای حوزه انتخاباتی 8000 نفری فلان شهر هزینه می کنیم. شاید این مبلغ در سطح کشور پولی نباشد ولی در یک شهرستان 10000 نفری پول عظیمی است و آن نماینده می تواند در این قضیه برای خودش خیلی حساب باز کند بخصوص شهرستانی ها چون اکثرکاندیدای ما از شهرستان وارد مجلس  می شوند.

عابدی در پایان تاکید کرد: به نظرمی آید مردم باید هوشیار باشند و نگرششان را از نگرشهای ساده به نگرشهای ملی  ببرند چون بردن کارخانه و سد وظیفه نماینده نیست بلکه درواقع نظارت و قانون گذاری وظیفه اصلی نمایندگان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها