کد خبر: ۳۸۹۳۳۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
وزیر خارجه اتریش ضمن انتقاد مجدد از سیاست‌های ترکیه در زمینه همکاری با اروپا درباره پناهجویان گفت که کشورهای اروپایی باید خود در حفاظت از مرزهای خود اقدام کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «سباستین کورتس» وزیر خارجه اتریش بار دیگر در مورد هر گونه اعمال فشار ترکیه به اتحادیه اروپا مبنی بر پذیرش شروط این کشور در مورد پیمان با اروپا به منظور پذیرش مهاجران موضع‌گیری کرد.
 
کورتس به نشریه آلمانی «فوکوس» گفت که اروپای قوی باید امنیت مرزهایش را تامین کند. وی گفت: «قدرت و استقلال اروپا انقدر هست تا از مرزهایش حفاظت کند تا نیازی به توافق با ترکیه نداشته باشد.»
 
وزیر خارجه اتریش گفت: «این کشورها نتوانسته‌اند موج پناهجویان را مهار کنند و مهاجران غیرقانونی باید در جزیره‌ها و یا مناطقی در کشور دیگری نگه داشته شوند و مسیر آنها برای ورود به مرکز اروپا نباید کوتاه باشد.»
 
کورتس همچنین با اشاره به بسته شدن مسیر بالکان هم گفت: «از این مورد می‌توان درسی گرفت و آنهم اینکه وقتی مسیرهای ورود غیرقانونی به اروپا بسته شوند در این صورت افراد کمی وارد این قاره می‌شوند. همینطور مردم در لسبوس (جزیره‌ای در یونان) وقتی بدانند که راهی برای ورود به مرکز اروپا ندارند به صورت داوطلبانه باز خواهند گشت.»
 
این وزیر 29 ساله همچنین خواستار اقدام مشترک کشورهای اروپایی برای حفاظت از مرزهای خود شد که در آن کشورهایی مانند ایتالیا، بلغارستان و یونان به تنهایی در حل بحران مهاجران اقدام نکنند. وی گفت: «کسی که معتقد است که مرزهای خارجی اروپا نباید حفاظت شوند در این صورت باید همچنان خودش از مرزهای ملی‌اش حمایت کند.»
 
 وزیر خارجه اتریش پیش از این هم از مواضع ترکیه انتقاد کرده بود و از کشورهای اروپایی خواسته بود تا برای تامین مرزهای همکاری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها