کد خبر: ۳۸۹۲۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
دبير اجرايي نخستين سمينار استاني تازه‎هاي سرطان پروستات در مازندران با بيان اينكه سرطان پروستات قابل تشخيص و درمان است، گفت: يكي از راه‌هاي جلوگيري از اين بيماري، انجام سالانه معاينه و تست خون در مردان بالاي 50 سال است.

به گزارش پایگاه 598، مسعود قرباني امروز در گفت‌وگو با فارس در مازندران، با اشاره به برگزاري نخستين سمينار تازه‌هاي سرطان پروستات به‎منظور آشنايي با جديدترين يافته‌ها در شناخت و درمان سرطان پروستات اظهار كرد: اين همايش با همكاري انجمن اورولوژي ايران شاخه تبرستان و با شركت متخصصاني از مازندران، گيلان، گلستان، سمنان و ساير استان‌هاي همجوار با هدف ارائه تازه‎هاي درمان سرطان پروستات، آشنايي پزشكان و ارتقاي سطح دانش بومي به ميزباني مازندران برگزار مي‎شود.

وي با بيان اينكه سرطان پروستات، دومين بيماري شايع پس از سرطان پوست در مردان است، افزود: اين بيماري قابل كشف و درمان است، تعداد زيادي از مردان نيز با اين بيماري درگير مي‎شوند و از اين نظر داراي اهميت است.

دبير اجرايي نخستين سمينار استاني تازه‎هاي سرطان پروستات گفت: اساتيد و متخصصاني از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران و ايران به‌طور خاص در رشته اورولوژي، به همايش يادشده دعوت شده‌اند و برنامه توسط دانشگاه‎هاي مختلف به‎صورت پنل برگزار مي‎شود.

قرباني با بيان اينكه احتمال ابتلا به سرطان پروستات با بالا رفتن سن افزايش پيدا مي‌كند، افزود: افزايش سن و وراثت مهم‌ترين عوامل ايجاد اين بيماري بوده و راه جلوگيري از آن به دليل پيشرفت‌هاي خوبي كه به‎دست آورده‎ايم، به شكل كشف زودهنگام است كه نتايج بسيار خوبي داشته و بيماري در ابتدا تشخيص داده و درمان مي‌شود.

وي با اين توضيح كه بزرگ شدن پروستات با افزايش سن اتفاق مي‌افتد و سرطاني‎شدن با بزرگ شدن پروستات متفاوت است، تصريح كرد: سرطان پروستات علائم خاصي دارد كه با انجام معاينه و آزمايش خون، تشخيص قاطع داده مي‌شود، لذا به مردان بالاي 50 سال توصيه مي‎شود كه سالانه آزمايش خون و معاينات مربوط به تشخيص سرطان پروستات را انجام دهند.

دبير اجرايي نخستين سمينار استاني تازه‎هاي سرطان پروستات در مازندران در پايان گفت: پنج‌شنبه هفته جاري از 8:30 دقيقه تا ساعت 13 همان‎روز سمينار يادشده در هتل سالاردره ساري برگزار مي‎شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها